Toyota GR Yaris. Ruszyła produkcja hot hatcha

Mariusz Michalak
Toyota GR Yaris Toyota rozpoczęła produkcję 261-konnego sportowego GR Yarisa. Pierwszy egzemplarz hatchbacka, spokrewnionego z Yarisem WRC nowej generacji, opuścił linię produkcyjną i jest w drodze do swojego właściciela. Samochód powstaje w fabryce Motomachi, znanej z produkcji takich modeli jak Lexus LFA, Lexus LC czy Toyota Mirai.Fot. Toyota
Toyota GR Yaris Toyota rozpoczęła produkcję 261-konnego sportowego GR Yarisa. Pierwszy egzemplarz hatchbacka, spokrewnionego z Yarisem WRC nowej generacji, opuścił linię produkcyjną i jest w drodze do swojego właściciela. Samochód powstaje w fabryce Motomachi, znanej z produkcji takich modeli jak Lexus LFA, Lexus LC czy Toyota Mirai.Fot. Toyota
Toyota rozpoczęła produkcję 261-konnego sportowego GR Yarisa. Pierwszy egzemplarz hatchbacka, spokrewnionego z Yarisem WRC nowej generacji, opuścił linię produkcyjną i jest w drodze do swojego właściciela. Samochód powstaje w fabryce Motomachi, znanej z produkcji takich modeli jak Lexus LFA, Lexus LC czy Toyota Mirai.

Rozpoczęcie produkcji GR Yarisa oznacza, że niedługo samochód zacznie docierać także do klientów w Polsce. Auto spotkało się w naszym kraju z ogromnym zainteresowaniem. W przedsprzedaży zamówiło go 187 osób – bez obejrzenia na żywo i bez jazdy próbnej. To ponad 60% całkowitej puli 305 samochodów, które Toyota przeznaczyła na polski rynek. Świadczy to o ogromnym zaufaniu klientów do Toyoty, którzy wierzą w świetne właściwości i jakość jej nowego sportowego modelu.

Toyota GR Yaris Toyota rozpoczęła produkcję 261-konnego sportowego GR Yarisa. Pierwszy egzemplarz hatchbacka, spokrewnionego z Yarisem WRC nowej generacji,
Toyota GR Yaris

Toyota rozpoczęła produkcję 261-konnego sportowego GR Yarisa. Pierwszy egzemplarz hatchbacka, spokrewnionego z Yarisem WRC nowej generacji, opuścił linię produkcyjną i jest w drodze do swojego właściciela. Samochód powstaje w fabryce Motomachi, znanej z produkcji takich modeli jak Lexus LFA, Lexus LC czy Toyota Mirai.

Fot. Toyota

Fabryka Motomachi w Japonii to wśród zakładów Toyoty jednostka do zadań specjalnych. Jest to jedna z najstarszych fabryk motoryzacyjnych w Japonii i pierwsza, jaką zbudowała Toyota. Motomachi mieści się w Toyota City w prefekturze Aichi, zaledwie 4 kilometry od siedziby głównej koncernu.

Nowy hot hatch czerpie pełnymi garściami z doświadczeń i wiedzy inżynierów TOYOTA GAZOO Racing oraz Tommi Mäkinen Racing, partnera Toyoty w WRC. Ma wszystkie cechy samochodu rajdowego i został tak skonfigurowany, by jego właściciele mogli odnosić sukcesy w lokalnych rajdach.

Auto zostało opracowane w technologii TNGA i powstało dzięki połączeniu platformy GA-B Yarisa i GA-C Corolli. Jest to zupełnie nowy projekt, odrębny od Yarisa czwartej generacji. Do jego świetnych właściwości jezdnych przyczynia się obok platformy TNGA napęd na cztery koła GR-FOUR, lekka konstrukcja nadwozia, która gwarantuje korzystny stosunek masy do mocy 4,9 kg/KM i specjalnie zaprojektowane, sportowe zawieszenie. Pod maską pracuje trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1,6 l o mocy 261 KM, współpracujący z manualną skrzynią o 6 biegach. Masa auta wynosi tylko 1280 kg. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h mieści się w czasie 5,2 s, a maksymalna, ograniczona elektronicznie prędkość to 230 km/h.

Zobacz także: Mercedes AMG GT Black Series na torze

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty