TOP5. Najtańsze SUVy w segmencie D. Ceny, wersje
Renault Koleos 1.3 TCe EDC FWD Ecquilibre - 137 900 zł
Drugie wcielenie modelu Koleos jest wyraźnie większy od poprzednika z racji pojawienia się w międzyczasie nowego modelu Kadjar, który przejął funkcję podwyższonego modelu klasy kompaktowej. Samochód zadebiutował w 2016 roku. Pojazd zbudowany został na modułowej platformie CMF-C/D, która została użyta do budowy m.in. bliźniaczego technicznie Nissana X-Trail. Samochód wizualnie nawiązuje do Talismana. W 2019 roku samochód przeszedł delikatny face lifting. Przemodelowano m.in. zderzak przedni i atrapę chłodnicy. Ponad to zmodyfikowano system multimedialny R-LINK. Samochód otrzymał też nowe silniki wysokoprężne. Koleos II mierzy 4670 mm długości, 1840 mm szerokości i 1678 mm wysokości, zaś jego rozstaw osi liczy 2710 mm. Bagażnik Koleosa liczy od 579 do 1807 litrów.
Renault Koleos występuje z jednym silnikiem benzynowym oraz jednym wysokoprężnym. Benzyniak ma 1.3 litra pojemności i rozwija 158 KM oraz 270 Nm. Napęd trafia na przednią oś poprzez 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnię EDC. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,7 s, zaś prędkość maksymalna to 200 km/h. Bazową odmianę Ecquilibre wyceniono na 137 900 zł. Diesel ma 2 litry pojemności i generuje 184 KM oraz 380 Nm. Współpracuje on z bezstopniową przekładnią X-Tronic i napędem na obie osie. W jego przypadku sprint od 0 do 100 km/h trwa 10,2 s, zaś prędkość maksymalna to 198 km/h. Występuje od bogatszej odmiany Techno za 173 900 zł. Ofertę wieńczy topowa konfiguracja Initiale Paris (1.3 TCe za 167 900 zł, 2.0 dCi za 190 900 zł).