TOP5. Najtańsze SUVy w segmencie D. Ceny, wersje
Seat Tarraco 1.5 TSI Style 6MT - 138 900 zł
Seat Tarraco zadebiutował w 2018 roku jako topowy model hiszpańskiej marki i pierwszy w historii Seata SUV klasy średniej. Stylistycznie Tarraco zapoczątkował nowy, bardziej ekspresywny język stylistyczny marki, który znalazł swoje odzwierciedlenie w Leonie IV generacji. Samochód bazuje na płycie MQB-A2, którą dzieli ze Skodą Kodiaq i Volkswagenem Tiguanem Allspace (oba modele są produkowane w tej samej fabryce i mają identyczny kształt drzwi oraz podobną sylwetkę). Tarraco mierzy 4735 mm długości, 1839 mm szerokości oraz 1658 mm wysokości, zaś jego rozstaw osi liczy 2790 mm. Bagażnik Tarraco liczy 760 litrów.
Bazowy silnik 1.5 TSI występuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniowym DSG. Odmiana z manualem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 s i rozpędza się do 199 km/h. Kosztuje od 138 900 zł za konfigurację Style. Wariant z DSG występuje od bogatszej odmiany Xperience za 172 300 zł. Wariant z DSG potrzebuje 9,5 s na osiągnięcie 100 km/h. Mocniejsza jednostka 2.0 TSI o mocy 190 KM występuje już standardowo z przekładnią DSG i napędem na obie osie 4Drive. W jej przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,8 s, zaś prędkość maksymalna to 210 km/h. W konfiguracji Xperience wyceniono ją na 191 800 zł. Topowy wariant generujący 245 KM przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s i rozpędza się do 228 km/h. Występuje on tylko w topowej odmianie FR za 209 200 zł. Odmiana wysokoprężna o mocy 150 KM ze skrzynią manualną i napędem na przód zapewnia sprint od 0 do 100 km/h w 10,2 s i rozpędza się do 199 km/h. Kosztujeo od 151 300 zł za wersję Style. Odmiana z DSG ma już napęd 4Drive, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,1 s i rozpędza się do 196 km/h. Topowy diesel o mocy 200 KM oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,8 s i prędkość maksymalną na poziomie 210 km/h. Występuje tylko w konfiguracji Xperience i kosztuje od 204 100 zł.