1 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ford Kuga 1.5 EcoBoost 6MT FWD Titanium - 137 500 zł...
fot. Ford

TOP5. Najtańsze SUVy w segmencie D. Ceny, wersje

Ford Kuga 1.5 EcoBoost 6MT FWD Titanium - 137 500 zł
Ford Kuga III zadebiutował wiosną 2019 roku. Samochód przyniósł radykalne zmiany w dotychczasowej koncepcji - jest wyraźnie większy pod każdym kątem, szczegółnie rozstawu osi i długości nadwozia, które awansowały Kugę do grona SUV-ów klasy średniej jak np. Toyota RAV4 czy Seat Tarraco, które wyróżniają się zbliżonymi wymiarami. Samochód utrzymano w stylistyce dopasowanej do bieżącej estetyki marki, którą reprezentuje m.in. przedstawiony rok wcześniej Focus czy crossover Puma. Kuga III wyróżnia się dużą, obłą atrapą chłdnicy z przodu, owalnopodobnymi reflektorami przy krawędziach maski i podłużnymi lampami z tyłu. Kokpit z kolei utrzymano w niemal identycznej estetyce, co w mniejszym Focusie, na którym Kuga zresztą bazuje. Samochód w III generacji został wyposażony w pakiet funkcji, w tym system nawigacji SYNC 3, modem FordPass Connect z funkcją Live Traffic oraz inteligentny tempomat. Ford Kuga mierzy 4629 mm długości (o ponad 10 cm więcej od poprzednika), 1883 mm szerokości oraz 1680 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2710 mm. Bagażnik pomieśći od 475 do 1534 litrów (w PHEV od 441 do 1481 l).
Ford Kuga występuje z jednym silnikiem benzynowym i wysokoprężnym, a także z dwoma układami hybrydowymi. Bazowy benzyniak to 1.5-litrowy Ecoboost generujący 150 KM oraz 240 Nm. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,7 s, zaś prędkość maksymalna to 195 km/h. Kosztuje on od 137 500 zł za konfigurację Titanium. Wariant wysokoprężny ma 2 litry pojemności i wytwarza 190 KM i 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,7 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 208 km/h. Napęd trafia na przednią lub obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej. Wyceniono go na 157 230 zł za Titanium. Napęd AWD wymaga 9000 zł dopłaty. Odmiana hybrydowa HEV występuje od bogatszej konfiguracji Titanium X za 186 200 zł i bazuje na 2.5-litrowej, wolnossącej jednostce R4, zaś łączna moc układu wynosi 190 KM. Napęd trafia na przednią lub obie osie za pośrednictwem bezstopniowej przekładni eCVT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 s lub 9,8 sekundy w przypadku wariantu AWD. Prędkość maksymalna w obu przypadkach jest identyczna i wynosi 196 km/h. Na szczycie oferty stoi odmiana PHEV o mocy 225 KM. W jego przypadku sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 9,2 s, zaś prędkość maksymalna wynosi równe 200 km/h. Wyceniono ją na 195 700 zł za Titanium X.

Zobacz również

Groźny wypadek tira na A4 w Krakowie. Wielkie korki na obwodnicy

Groźny wypadek tira na A4 w Krakowie. Wielkie korki na obwodnicy

Groźny wypadek tira na A4 w Krakowie. Wielkie korki na obwodnicy

Groźny wypadek tira na A4 w Krakowie. Wielkie korki na obwodnicy

Polecamy

Oleje silnikowe. Silniki z większym przebiegiem, a „gęstszy” olej

Oleje silnikowe. Silniki z większym przebiegiem, a „gęstszy” olej

Zmiany dla kierowców. Te przepisy mogą wejść w życie - będą nowe ograniczenia

Zmiany dla kierowców. Te przepisy mogą wejść w życie - będą nowe ograniczenia

Jechał pod wpływem alkoholu, ale uniknie kary. Cierpi na tzw. zespół autobrowaru

Jechał pod wpływem alkoholu, ale uniknie kary. Cierpi na tzw. zespół autobrowaru