TOP5. Najtańsze SUVy w segmencie D. Ceny, wersje

Paweł Bartocha
Ford Kuga 1.5 EcoBoost 6MT FWD Titanium - 137 500 złFord Kuga III zadebiutował wiosną 2019 roku. Samochód przyniósł radykalne zmiany w dotychczasowej koncepcji - jest wyraźnie większy pod każdym kątem, szczegółnie rozstawu osi i długości nadwozia, które awansowały Kugę do grona SUV-ów klasy średniej jak np. Toyota RAV4 czy Seat Tarraco, które wyróżniają się zbliżonymi wymiarami. Samochód utrzymano w stylistyce dopasowanej do bieżącej estetyki marki, którą reprezentuje m.in. przedstawiony rok wcześniej Focus czy crossover Puma. Kuga III wyróżnia się dużą, obłą atrapą chłdnicy z przodu, owalnopodobnymi reflektorami przy krawędziach maski i podłużnymi lampami z tyłu. Kokpit z kolei utrzymano w niemal identycznej estetyce, co w mniejszym Focusie, na którym Kuga zresztą bazuje. Samochód w III generacji został wyposażony w pakiet funkcji, w tym system nawigacji SYNC 3, modem FordPass Connect z funkcją Live Traffic oraz inteligentny tempomat. Ford Kuga mierzy 4629 mm długości (o ponad 10 cm więcej od poprzednika), 1883 mm szerokości oraz 1680 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2710 mm. Bagażnik pomieśći od 475 do 1534 litrów (w PHEV od 441 do 1481 l).Ford Kuga występuje z jednym silnikiem benzynowym i wysokoprężnym, a także z dwoma układami hybrydowymi. Bazowy benzyniak to 1.5-litrowy Ecoboost generujący 150 KM oraz 240 Nm. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,7 s, zaś prędkość maksymalna to 195 km/h. Kosztuje on od 137 500 zł za konfigurację Titanium. Wariant wysokoprężny ma 2 litry pojemności i wytwarza 190 KM i 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,7 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 208 km/h. Napęd trafia na przednią lub obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej. Wyceniono go na 157 230 zł za Titanium. Napęd AWD wymaga 9000 zł dopłaty. Odmiana hybrydowa HEV występuje od bogatszej konfiguracji Titanium X za 186 200 zł i bazuje na 2.5-litrowej, wolnossącej jednostce R4, zaś łączna moc układu wynosi 190 KM. Napęd trafia na przednią lub obie osie za pośrednictwem bezstopniowej przekładni eCVT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 s lub 9,8 sekundy w przypadku wariantu AWD. Prędkość maksymalna w obu przypadkach jest identyczna i wynosi 196 km/h. Na szczycie oferty stoi odmiana PHEV o mocy 225 KM. W jego przypadku sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 9,2 s, zaś prędkość maksymalna wynosi równe 200 km/h. Wyceniono ją na 195 700 zł za Titanium X.
Ford Kuga 1.5 EcoBoost 6MT FWD Titanium - 137 500 złFord Kuga III zadebiutował wiosną 2019 roku. Samochód przyniósł radykalne zmiany w dotychczasowej koncepcji - jest wyraźnie większy pod każdym kątem, szczegółnie rozstawu osi i długości nadwozia, które awansowały Kugę do grona SUV-ów klasy średniej jak np. Toyota RAV4 czy Seat Tarraco, które wyróżniają się zbliżonymi wymiarami. Samochód utrzymano w stylistyce dopasowanej do bieżącej estetyki marki, którą reprezentuje m.in. przedstawiony rok wcześniej Focus czy crossover Puma. Kuga III wyróżnia się dużą, obłą atrapą chłdnicy z przodu, owalnopodobnymi reflektorami przy krawędziach maski i podłużnymi lampami z tyłu. Kokpit z kolei utrzymano w niemal identycznej estetyce, co w mniejszym Focusie, na którym Kuga zresztą bazuje. Samochód w III generacji został wyposażony w pakiet funkcji, w tym system nawigacji SYNC 3, modem FordPass Connect z funkcją Live Traffic oraz inteligentny tempomat. Ford Kuga mierzy 4629 mm długości (o ponad 10 cm więcej od poprzednika), 1883 mm szerokości oraz 1680 mm wysokości, zaś rozstaw osi liczy 2710 mm. Bagażnik pomieśći od 475 do 1534 litrów (w PHEV od 441 do 1481 l).Ford Kuga występuje z jednym silnikiem benzynowym i wysokoprężnym, a także z dwoma układami hybrydowymi. Bazowy benzyniak to 1.5-litrowy Ecoboost generujący 150 KM oraz 240 Nm. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną i napędem na przednie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,7 s, zaś prędkość maksymalna to 195 km/h. Kosztuje on od 137 500 zł za konfigurację Titanium. Wariant wysokoprężny ma 2 litry pojemności i wytwarza 190 KM i 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,7 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 208 km/h. Napęd trafia na przednią lub obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej. Wyceniono go na 157 230 zł za Titanium. Napęd AWD wymaga 9000 zł dopłaty. Odmiana hybrydowa HEV występuje od bogatszej konfiguracji Titanium X za 186 200 zł i bazuje na 2.5-litrowej, wolnossącej jednostce R4, zaś łączna moc układu wynosi 190 KM. Napęd trafia na przednią lub obie osie za pośrednictwem bezstopniowej przekładni eCVT. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,4 s lub 9,8 sekundy w przypadku wariantu AWD. Prędkość maksymalna w obu przypadkach jest identyczna i wynosi 196 km/h. Na szczycie oferty stoi odmiana PHEV o mocy 225 KM. W jego przypadku sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 9,2 s, zaś prędkość maksymalna wynosi równe 200 km/h. Wyceniono ją na 195 700 zł za Titanium X. Ford
Wyższy koszt produkcji pojazdów to najczęściej wskazywany przez przedstawicieli polskiej branży motoryzacyjnej skutek pandemii COVID-19 i wojny w Ukrainie – wynika tegorocznego badania MotoBaromentru. W opinii badanych, w ciągu roku samochody z polskich salonów wyjadą nawet o 20 proc. droższe. Klienci będą musieli liczyć się także z innymi niedogodnościami, w tym z dłuższym oczekiwaniem na odbiór zamówionego pojazdu. Postanowiliśmy sprawdzić ile dziś kosztują najtańsze (cennikowo) auta w poszczególnych segmentach. Dziś sprawdzamy ceny najtańszych SUVów segmentu D.

Z najnowszego raportu Exact Systems „MotoBarometr 2022”, który swoim badaniem obejmuje niemal tysiąc przedstawicieli branży motoryzacyjnej z 11 krajów europejskich jasno wynika, że po pandemii i wojnie już nie będzie tak samo. Dotyczy to zwłaszcza cen.

Jakich podwyżek cen aut mogą spodziewać się Polacy w najbliższych miesiącach? W opinii 81 proc. przedstawicieli zakładów motoryzacyjnych wyniosą one maksymalnie 20 proc. Z czego 33 proc. zapytanych wskazuje na maksymalny wzrost cen aut o 5 proc., 20 proc. zapytanych – wzrost o 10 proc., a 28 proc. zapytanych – wzrost do 20 proc. Co dziesiąty respondent jest większym pesymistą i spodziewa się podwyżek rzędu 20-50 proc.

Postanowiliśmy sprawdzić ile kosztują najtańsze cennikowo SUVy w klasie D.
Przejdź do galerii, aby zobaczyć zestawienie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Tristar

Tristar SNOWPOWER 195/55R16 87H

302,00 zł170,00 zł-44%
miejsce #2

Continental

Continental WinterContact TS 870 205/55 R16 91H

550,00 zł459,00 zł-17%
miejsce #3

Nexen

Nexen WINGUARD SPORT 2 WU7 205/45R17 88V XL FR 3PMSF

480,00 zł408,00 zł-15%
miejsce #4

Kormoran

KORMORAN SNOW 205/55R16 91H

296,00 zł256,00 zł-14%
miejsce #5

Bridgestone

Bridgestone Blizzak Lm005 235/55R17 103V

829,00 zł735,54 zł-11%
miejsce #6

Sava

Sava Eskimo S3+ 185/65R15 88T

301,05 zł273,23 zł-9%
Materiały promocyjne partnera

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie