Umieszczony centralnie silnik V8 tego roadstera będzie miał pojemność 4.6-litra i generował 580 KM oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc jednostki będzie przekazywana wyłącznie na tylną oś. Dodatkowo, inżynierowie Porsche wyposażyli model 918 Spyder w dwa silniki elektryczne. Jeden z nich będzie znajdował się z przodu, drugi zaś z tyłu. Ich łączna moc wynosi 245 KM. Całkowita moc układu napędowego Porsche to 795 KM i 780 Nm. Wartości te są dostępne już od 1 do 4 tys. obr./min.
Moc będzie trafiała na koła za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni PDK, która ma współpracować z systemami wspomagającymi trakcję oraz regulującymi wartość momentu obrotowego. Pomimo zdecydowanie sportowego charakteru pojazdu, będzie on wyposażony także w "ekologiczne" dodatki, jak np. system start&stop oraz ekonomiczny tryb jazdy.
O skuteczne hamowanie będą dbały ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 410 mm (przód) i 390 mm (tył). Z kolei zaciski będą posiadały 6 (przód) i 4 (tył) tłoczki.
Dla tych, którzy wymagają od samochodu jeszcze lepszych osiągów, Porsche proponuje wersję Weissach. Będzie ona o 35 kg lżejsza od standardowej, a także wyposażona w obręcze wykonane z magnezu. Ciekawostką jest również fakt, że zamiast tradycyjnym lakierem, nadwozie będzie pokryte folią - jest ona po prostu lżejsza. Ponadto, pojazd ten został pozbawiony układu klimatyzacji i nagłośnienia. Efekt? Na torze Nurburgring wersja Weissach była o ponad 2 sekundy szybsza na jednym okrążeniu od standardowego 918 Spyder.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?