Stacje prywatne czy koncerny? Gdzie tankować? Dlaczego warto tankować na stacjach prywatnych?

Redakcja
Programy lojalnościowe, konkursy z ciekawymi nagrodami rzeczowymi czy karty flotowe dla przedsiębiorców – działające na rynku stacje prywatne i koncerny próbują pozyskać stałych klientów na różne sposoby. Ale tylko pracownicy tych pierwszych mogą być naprawdę elastyczni w podejściu do klienta.
Stacja paliw niezależnej sieci Huzar
Stacja paliw niezależnej sieci Huzar

Nie każdy kierowca zwraca uwagę na to, na jakiej stacji benzynowej tankuje swój samochód. Powodów może być wiele, w tym częsta zmiana tras podróży. Nie brakuje jednak i takich zmotoryzowanych, którzy dokładnie przyglądają się ofertom funkcjonujących na polskim rynku koncernów i prywatnych stacji benzynowych. Czynnikiem, który wpływa na wybranie określonego punktu nie musi być tylko cena. Pomocny sprzedawca, możliwość wzięcia udziału w ciekawych konkursach czy skorzystania ze zlokalizowanej tuż obok myjni samochodowej to jedne z podstawowych kryteriów, które mogą wpływać na podjęcie decyzji. Warto przy tym pamiętać, że profitów z korzystania ze stacji prywatnych może być wiele.

Standard obsługi klienta – tu zauważysz różnice

Każdy z podmiotów działających na rynku próbuje pozyskać klienta. Korzystają one przy tym z podobnych narzędzi marketingowych, w tym programów lojalnościowych, kart flotowych, konkursów z atrakcyjnymi nagrodami rzeczowymi czy akcji prosprzedażowych. Większość z takich działań ukierunkowana jest na zdobycie stałych, lojalnych nabywców. Różnicę widać jednak w podejściu do obsługi kierowców. Koncerny najczęściej stawiają choćby na ujednolicenie standardów obsługi konsumentów. W takiej sytuacji brak miejsca na elastyczność, konieczne jest bowiem trzymanie się ustalonych odgórnie zasad. Do tego, że nie zawsze są one dopasowane do potrzeb klientów nie trzeba nikogo przekonywać.

Reklama, za którą płaci klient

Działające na polskim rynku koncerny, choć mają ugruntowaną pozycję, wciąż rezerwują środki na przeprowadzanie olbrzymich kampanii reklamowych. Takie działania, chociaż służą niewątpliwie umocnieniu marki, mają również swoje odzwierciedlenie w cenach. Trudno przeoczyć fakt, że budżet na ogólnopolską reklamę nie należy do najniższych. Koszty częściowo ponoszą klienci, którzy decydują się tankować na stacjach należących do koncernu. Inaczej jest w przypadku prywatnych stacji benzynowych. Ponieważ nie mogą pozwolić sobie one na szeroko zakrojone akcje marketingowe, stawiają przede wszystkim na cenę produktów, jakość obsługi i estetykę. Przykładem może być obsługiwanie dystrybutorów i stanowisk LPG wyłącznie przez pracowników stacji lub dbanie o porządek i jakość wystroju stacji. A takie działania procentują zadowolonymi klientami.

Wspieraj polskich przedsiębiorców

Istnieje jeszcze inny powód, aby zdecydować się zmienić swoje przyzwyczajenia lub zacząć zwracać uwagę na to, gdzie się tankuje. Przykładowo prywatne stacje paliw Huzar należą do polskich przedsiębiorców, w tym do firmy MAR-ROM, która działa na rynku nieprzerwanie od 1990 roku i posiada doświadczenie w prowadzeniu działalności w obszarze dystrybucji gazu. Wspierając polskie firmy, w tym przypadku przez zakup paliwa, każdy kupujący ma swój wkład w rozwój gospodarczy naszego kraju. Przedsiębiorcy, regularnie odprowadzając podatki i składki, przyczyniają się między innymi do wzrostu PKB, mogą też otwierać kolejne stacje i tym samym tworzyć nowe miejsca pracy. Codzienne lub sporadyczne tankowanie samochodu na polskich stacjach sprawia, że każdy klient ma pozytywny wpływ na ogólny wzrost gospodarczy regionu i państwa. 

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty