Rusza kampania „Piłeś? Nie jedź!”

(mj/ip)
Kampania "Piłeś? Nie jedź!"
Kampania "Piłeś? Nie jedź!"
Tuż przed weekendem majowym rozpoczyna się kampania pt. „Piłeś? Nie jedź!”. Poprzez emisję spotów reklamowych w telewizji, kinach, jak również dystrybucję plakatów i ulotek kampania będzie przestrzegać kierowców przed prowadzeniem po alkoholu i apelować o zachowanie trzeźwości na drogach. Wzmożone kontrole drogowe zapowiada także policja.

Dane z zeszłego roku przestrzegają – policjanci zatrzymali w majowy weekend 2268 nietrzeźwych kierowców. Przez pięć dni

Kampania "Piłeś? Nie jedź!"
Kampania "Piłeś? Nie jedź!"

kierowcy pod wpływem alkoholu spowodowali 54 wypadki, w których zginęło 7 osób a 63 zostały ranne. Tegoroczny weekend będzie wyjątkowo długi, dlatego Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy rozpoczyna tegoroczną edycję ogólnopolskiej kampanii społecznej „Piłeś? Nie jedź!”. Kampania organizowana jest od czterech lat i realizowana jest w ramach rządowego programu „Razem bezpieczniej”.

„Podczas długiego weekendu majowego trzeba się liczyć ze wzmożonym ruchem na drogach związanym z wyjazdami i powrotami z odpoczynku. Ten czas również sprzyja wypadkom, zwiększonej brawurze kierowców, w tym prowadzeniu pojazdów po alkoholu. Poprzez kampanię „Piłeś? Nie jedź!” apelujemy do kierowców i osób im towarzyszących, aby nie podejmowali niepotrzebnego ryzyka decydując się na jazdę po spożyciu jakiegokolwiek alkoholu. Takie zachowanie może mieć bowiem tragiczne skutki dla nich samych, jak również innych, często postronnych osób. Nasz przekaz jest jasny – zero alkoholu, jeżeli masz zamiar wsiąść za kierownice. Gdy w 2007 roku mieliśmy długi majowy weekend, porównywalny z tym, jaki nas czeka w tym roku, Policja zatrzymała 4044 nietrzeźwych kierowców. Warto zatem podejmować prewencyjne akcje edukacyjne i kontrole policyjne, aby podczas zbliżającej się majowej przerwy te niechlubne statystyki nie zostały pobite” – mówi Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, organizatora kampanii.

Partnerami kampanii są Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Komenda Główna Policji, Instytut Transportu Samochodowego, Polski Związek Motorowy, Fundacja „Krzyś” oraz koncern paliwowy BP.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty