Psychologia na giełdzie

Aureliusz Mikos
Profesjonaliści mówią, że najlepiej, jak sprzedawcą jest mężczyzna w średnim wieku w okularach i czytający poważny tytuł.

Doświadczeni sprzedawcy wiedzą doskonale, że zakupy w dużej mierze dokonywane są oczami. Wszyscy radzą, aby samochód do sprzedaży przygotować. 

Chodzi o wymycie karoserii, nabłyszczenie lakieru, wysprzątanie wnętrza i jeżeli jest potrzeba,

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

wypranie tapicerki. Samochód powinien być czysty i pachnący. Następna sprawa to usunięcie ewentualnych usterek. Należy wyjść z założenia, że pojazd będzie bardzo dokładnie sprawdzany, na przykład w warsztacie. Jeśli będą usterki, to potencjalny nabywca z zakupu zrezygnuje, albo będzie żądał opuszczenia ceny i to zwykle więcej niż kosztowałaby naprawa.

               

Reszta to już prawdziwa psychologia. Profesjonaliści powiadają, że podana cena musi być wyższa od tej, którą sprzedający chce uzyskać. Każdy kupujący chce coś utargować i trzeba dać mu tę satysfakcję. Bardzo ważną kwestią jest zaufanie kupującego do sprzedawcy. Niektórzy od razu ujawniają usterki pojazdu, ale tylko te, które i tak wyszyłyby na jaw podczas próbnej jazdy. Inni próbują nadrobić wyglądem.

 

Bywalcy giełd mówią, że najlepiej, jak sprzedawcą jest mężczyzna w średnim wieku w okularach i czytający poważny tytuł. Szanse na sprzedaż maleją, gdy w samochodzie przebywa kilku mężczyzn, a jeszcze gorzej, gdy są mocno ostrzyżeni i piją piwo. Nie najlepiej też, jeżeli auto sprzedaje kobieta. W tym przypadku panuje pogląd, że nie będzie można uzyskać odpowiedzi, na co bardziej techniczne pytania. Poza tym istnieje pogląd, że kobiety są bardziej niż panowie nieustępliwe w negocjacjach ceny.

 

Dalej profesjonaliści radzą, aby wyczuć potrzeby i możliwości nabywcy oraz zachwalać te elementy auta, na których nabywcy najbardziej zależy, np. pojemny bagażnik, niskie zużycie paliwa. Z każdej wady można zrobić potencjalną zaletę. Słaby silnik, ale za to mało pali, niepopularny i trudny do sprzedania, ale może, dlatego go nie ukradną, duży silnik i duże opłaty, ale za to, jaki prestiż itd.

 

Jak dobrze sprzedać używany samochód to temat rzeka. Wszyscy profesjonalni sprzedawcy samochodów używanych są dziś zgodni, że nabywcy są bardziej wymagający i do sprzedaży należy się przygotować. Zwłaszcza teraz, kiedy podaż przewyższa popyt i nabywcy mogą wybierać i przebierać.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie