
Drogowcy przewidują, że wczasie remontu ruch samochodowy ograniczony zostanie do jednego pasa jezdni, a pojazdy będą poruszały się tak zwanym wahadłem.
- Plewiska są tak zbudowane, że przejazd przez nie możliwy jest oprócz ulicy Grunwaldzkiej jedynie Fabianowską. Alternatywą jest też Kolejowa, ale wówczas dojeżdża się do Skórzewa, skąd do Poznania trzeba jechać ulicą Poznańską, na której natężenie ruchu jest znaczne - tłumaczy Jan Broda, wójt gminy Komorniki.
Remont ma polegać na poszerzeniu jezdni do siedmiu metrów i rozbudowie najważniejszych skrzyżowań. Wyznaczone zostaną prawo- i lewoskręty. Na całej długości ulicy powstaną przejścia dla pieszych z azylami.
Planowane są też szykany, które zmuszą kierowców dominimalnej zmiany kierunku jazdy, co ma skutkować ograniczeniem prędkości.
- Chodniki są wąskie, w niektórych miejscach mają ledwie metr szerokości. Po przebudowie ciąg pieszo-rowerowy będzie szerszy, a zatem bezpieczniejszy - mówi Jan Broda.
Remont potrwa dwa lata. Zarząd Dróg Powiatowych chce pozyskać pieniądze na ten cel z Narodowego Programu Rozbudowy Dróg Lokalnych. Tomasz Łubiński, wicestarosta powiatu poznańskiego, liczy, że modernizacja zacznie się wprzyszłym roku. Przebudowa nie zaowocuje jednak wiaduktem nad linią kolejową Poznań - Berlin, który pozwoliłby na likwidację istniejącego przejazdu i usprawniłby ruch w tej części miasta. W godzinach szczytu korki sięgają po ulicę Malwową w Poznaniu. O konieczności budowy wiaduktu mówi się odośmiu lat. Obiekt miałyby wspólnie wybudować Poznań, gminy Komorniki i Dopiewo oraz powiat poznański.
Z badań natężenia ruchu, jakie ostatnio wykonano, wynika, że przez przejazd kolejowy przejeżdża mniej samochodów niż przed otwarciem zachodniej obwodnicy Poznania. 43,55 procent pojazdów ma rejestrację miasta Poznania, 26,68 procent to pojazdy mieszkańców gminy Komorniki, 9,12 procent przejeżdżających pochodzi zgminy Dopiewo. 20,64 procent przejeżdżających pochodzi z innych gmin powiatu.

W budżecie powiatu zabezpieczono na ten cel trzy miliony złotych. Komorniki zarezerwowały 800 tysięcy złotych. Poznań nie ma tej inwestycji nawet w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Jednak Miejska Pracownia Urbanistyczna jest w trakcie opracowywania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu, na którym miałby stanąć wiadukt.
Grunwaldzka na Euro
Remont poznańskiego odcinka ul. Grunwaldzkiej dał się we znaki mieszkańcom miasta.
Ulica miała być gotowa na Euro. O ile sprawnie przebiegały prace od Roosevelta po Bułgarską, to z przebudową kolejnego fragmentu było gorzej. Jedną z przyczyn były problemy z wykonawcą . Przebudowa źle zapisała się też w pamięci poznaniaków, którzy zostali wysiedleni bądź musieli odsprzedać miastu część swoich ogrodów. Ich zdaniem remont nie dał oczekiwanego efektu, bo nie wybudowano wiaduktu, a linii tramwajowej nie przedłużono do przejazdu kolejowego. Przysłużył się on kosynierom z roku 1846, których szczątki wykopano spod torowiska i pochowano na Cytadeli.
Źródło: Głos Wielkopolski
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie