Jakiś czas temu testowałem Peugeota 308 SW, ale wtedy pod maską pracował silnik 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Wtedy narzekałem m.in. na zawieszający się system i problemy z kulturą pracy trzycylindrowej jednostki napędowej. Nie wiem, czy Peugeot od tamtej pory coś poprawił, czy przestałem zwracać uwagę na detale, ale tym razem nie było żadnych większych przywar m.in. ze wspomnianym systemem. No i silnik również świetnie zgrał się z tym autem. Fakt, jest niewielki, o dość przeciętnej mocy, ale w tym modelu, do spokojnej jazdy – w zupełności wystarczający.
Moc 130 KM i moment obrotowy 300 Nm wystarczy do sprawnej jazdy zarówno po mieście, jak i w trasie (oczywiście z dużą dozą rozsądku). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niecałe 11 sekund, a prędkość maksymalna to 207 km/h. Wiem, że to mało imponujące, ale za to spalanie i kultura pracy – bez uwag. Po mieście bez problemu można zejść w okolice 5-6 l/100 km, na trasie podmiejskiej – nawet w okolice 4 l/100 km. Czego chcieć więcej? Kultura pracy jest bardzo poprawna i na pewno lepsza od 1.2 PureTech 130 KM. Jeśli ktoś nie lubi „rzężenia” trzycylindrowych jednostek, 1.5 BlueHDi będzie idealnym wyborem. Gdyby ten silnik miał te 150 KM i 350 Nm… Ale to by się sprzedawało!
- zużycie paliwa w mieście (50 km/h) – 5-6 l/100km;
- zużycie paliwa w trasie (70-100 km/h) – 4-4,5 l/100km;
- zużycie paliwa na drodze ekspresowej i autostradzie (120-140 km/h) – 5-6 l/100km.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?