Parkingi przesiadkowe w Szczecinie: Jak odkorkować to miasto

redakcja.gdp
Parkingi przesiadkowe w Szczecinie: Jak odkorkować to miasto
Parkingi przesiadkowe w Szczecinie: Jak odkorkować to miasto
Udostępnij:
Pojawiła się koncepcja, aby w Szczecinie wdrożyć system "Parkuj i jedź”. Jego głównym założeniem jest zmniejszenie ruchu samochodowego w centrum miasta.
Parkingi przesiadkowe w Szczecinie: Jak odkorkować to miasto
Parkingi przesiadkowe w Szczecinie: Jak odkorkować to miasto

System "parkuj i jedź” polega na utworzeniu specjalnych parkingów przesiadkowych przeznaczonych dla osób, które dojeżdżają z przedmieść i korzystają z komunikacji miejskiej.

Kierowcy pozostawiają swoje auta na takim parkingu, przesiadają się do komunikacji zbiorowej i w ten sposób kontynuują drogę do centrum miasta. Takie rozwiązanie ma ułatwić poruszanie się i zmniejszyć ruch samochodowy.

System "parkuj i jedź” zastosowano już w wielu miastach, m.in. w Warszawie.

Teraz pojawił się pomysł, aby specjalne parkingi przesiadkowe stworzyć także w Szczecinie.

– Z systemem "parkuj i jedź” można się spotkać w wielu europejskich miastach – mówi szczeciński radny Marcin Paluch. – Tam nie jest to niczym nadzwyczajnym.

Koncepcja wdrożenia systemu w Szczecinie znalazła się w strategii rozwoju miasta.

Urząd miasta opracował kilka lokalizacji parkingów buforowych, z których część będzie mogła pełnić funkcję "Parkuj i jedź”.

Znajdują się one w pobliżu ulic:
- Gryfińskiej/Batalionów Chłopskich (planowany przystanek SST),
- Energetyków (przystanek linii tramwajowych),
- Ceglanej (pętla tramwajowo autobusowa Stocznia Szczecińska),
- Warcisława (pętla tramwajowa i stacja kolejowa Dworzec Niebuszewo),
- Szafera (planowana pętla tramwajowo-autobusowa obok hali widowiskowo-sportowej),
- Ku Słońcu (przystanek Osiedle Akademickie dla linii tramwajowej),
- Cukrowej (stacja kolejowa Gumieńce i planowany przystanek linii tramwajowej),
- Dworcowej (w pobliżu przystanku tramwajowego i autobusowego) oraz
- w pobliżu pętli tramwajowoautobusowej Basen Górniczy i
- na terenie centrum handlowego "Ster” na Gumieńcach.
 
– To pilotażowy projekt, przy wdrażaniu którego wymaganejest wprowadzenie kilku zmian i poprawa komunikacji – mówi Paluch. – Mieszkańcy byliby jednak na pewno zadowoleni, gdyby udało się go zastosować w Szczecinie. W naszym mieście stale brakuje miejsc parkingowych.

To pomogłoby rozwiązać problem. Rozluźniłoby też ruch samochodowy w centrum. System "Parkuj i jedź” pozwoliłby uniknąć korków.

Pomysł jest, brakuje jednak skonkretyzowanych terminów wybudowania przesiadkowych parkingów i wdrożenia systemu "Parkuj i jedź” w życie.

– Będę zgłaszał się w tej sprawie do pana prezydenta i przypilnuję sprawy – zapewnia Paluch.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie