Panda Hydrogen 2006

(mp)
Niemal wszyscy producenci motoryzacyjni pracują nad alternatywnymi źródłami napędu. Fiat zdecydował się na rozwijanie techniki opartej o ogniwa paliwowe.

Niemal wszyscy producenci motoryzacyjni pracują nad alternatywnymi źródłami napędu. Fiat zdecydował się na rozwijanie techniki opartej o ogniwa paliwowe.

Fot. Fiat
Fot. Fiat

 

Pierwszego Fiata wyposażonego w napęd wykorzystujący ogniwa paliwowe zaprezentowano w 2001 r. Był to prototypowy Seicento Elettra H2 Fuel  Cell. W roku 2004 pokazano koncepcyjną Pandę Hydrogen, którą teraz zastępuje udoskonalona, również koncepcyjna Panda

Fot. Fiat
Fot. Fiat

Hydrogen 2006.

 

Samochód napędzany jest silnikiem elektrycznym. Prąd do jego zasilania powstaje w ogniwach paliwowych w wyniku reakcji wodoru zmagazynowanego w zbiornikach z tlenem atmosferycznym.

 

Dzięki modyfikacjom m.in. układu chłodzenia (w trakcie reakcji wodoru z tlenem wydzielane jest ciepło) i zmianach w

Fot. Fiat
Fot. Fiat

budowie cel akumulatorów udało się osiągnąć większą efektywność pracy systemu.

 

Moc silnika elektrycznego wynosi 90 KM. Pozwala on autu na rozpędzenie się od 0 do 50 km/h w 5 sekund (poprzednio 7 sekund) i osiągnięcie prędkości maksymalnej 130 km/h. Zasięg Pandy przy pełnych zbiornikach wynosi ponad 200 km, a tankowanie zajmuje ok. 5 minut (wcześniej ok. 10 minut).

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty