
Mężczyźni z Wysp są lepiej zorientowani. Zaledwie jeden na pięciu nie jest pewien, czy w przypadku wymiany powinien dolać olej mineralny, syntetyczny czy półsyntetyczny. Co więcej - połowa pań nigdy osobiście nie kontrolowała poziomu oleju pozostawiając wykonanie tej czynności swoim mężom czy narzeczonym. Oni natomiast w 30 proc. wypadków nigdy się tym nie interesowali.
Zastosowanie oleju syntetycznego w silniku, który dotychczas "zalewany" był olejem mineralnym, może spowodować wypłukanie osadów i "rozszczelnienie" jednostki napędowej. Prowadzi to zazwyczaj do spadku mocy, głośniejszej pracy silnika, a nawet jego zatarcia.
Olej mineralny
o lepkości dostosowanej do pory roku powinno się stosować w mało wysilonych silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych z wtryskiem pośrednim.
Olej półsyntetyczny
można wlewać do silników benzynowych z wtryskiem wielopunktowym i nowoczesnych silników wysokoprężnych.
Olej syntetyczny
należy stosować w nowoczesnych silnikach o wysokich osiągach zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?