Olej po brytyjsku

(mp)
Fot. Comma: Ponad 60 proc. brytyjskich kobiet jeżdżących samochodami nie wie, jaki rodzaj oleju przeznaczony jest do silnika ich auta. Ciekawe, ile Polek umiałoby odpowiedzieć na pytanie: jaki olej ma pani w silniku swojego samochodu?
Fot. Comma: Ponad 60 proc. brytyjskich kobiet jeżdżących samochodami nie wie, jaki rodzaj oleju przeznaczony jest do silnika ich auta. Ciekawe, ile Polek umiałoby odpowiedzieć na pytanie: jaki olej ma pani w silniku swojego samochodu?
Dobór nieodpowiedniego dla danego silnika oleju lub nie kontrolowanie jego poziomu może spowodować uszkodzenie jednostki napędowej. Tymczasem z badań firmy Comma wynika, że ponad 60 proc. brytyjskich kobiet jeżdżących samochodami nie wie, jaki rodzaj oleju przeznaczony jest do silnika ich auta.
Fot. Comma: Ponad 60 proc. brytyjskich kobiet jeżdżących samochodami nie wie, jaki rodzaj oleju przeznaczony jest do silnika ich auta. Ciekawe, ile Polek
Fot. Comma: Ponad 60 proc. brytyjskich kobiet jeżdżących samochodami nie wie, jaki rodzaj oleju przeznaczony jest do silnika ich auta. Ciekawe, ile Polek umiałoby odpowiedzieć na pytanie: jaki olej ma pani w silniku swojego samochodu?

 

Mężczyźni z Wysp są lepiej zorientowani. Zaledwie jeden na pięciu nie jest pewien, czy w przypadku wymiany powinien dolać olej mineralny, syntetyczny czy półsyntetyczny. Co więcej - połowa pań nigdy osobiście nie kontrolowała poziomu oleju pozostawiając wykonanie tej czynności swoim mężom czy narzeczonym. Oni natomiast w 30 proc. wypadków nigdy się tym nie interesowali. 

 

Zastosowanie oleju syntetycznego w silniku, który dotychczas "zalewany" był olejem mineralnym, może spowodować wypłukanie osadów i "rozszczelnienie" jednostki napędowej. Prowadzi to zazwyczaj do spadku mocy, głośniejszej pracy silnika, a nawet jego zatarcia.

 

Olej mineralny
o lepkości dostosowanej do pory roku powinno się stosować w mało wysilonych silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych z wtryskiem pośrednim.

Olej półsyntetyczny
można wlewać do silników benzynowych z wtryskiem wielopunktowym i nowoczesnych silników wysokoprężnych.

Olej syntetyczny
należy stosować w nowoczesnych silnikach o wysokich osiągach zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie