
Nowy Peugeot 3008 to kompaktowy crossover, charakteryzujący się dynamiką hatchbacka, dużą ilością miejsca i wysokiego nadwozia, co przekłada się na jego wymiary (4,365 m długości, 1,837 m szerokości). Nowy model francuskiego producenta charakteryzuje się ponadto wysokiej klasy designem oraz solidną konstrukcją.
W nadwoziu zwracają uwagę łuki nadkoli, błotniki, mocno wyprofilowane osłony podwozia ze stali nierdzewnej i spojlery progowe. Całkowicie odnowiony został przód samochodu. Przemodelowano osłonę chłodnicy i obramowania świateł przeciwmgielnych. Duży wlot powietrza, wykończony chromowanymi listwami, ma podkreślać wygląd modelu.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć

Źródło światła zostało wbudowane w czarny klosz obramowany chromowaną listwą. Reflektory wyposażono w kierunkowskazy wykonane w technologii LED i charakterystycznej światła do jazdy dziennej w technologii LED typu flat guide. Całość została ujęta w obramowanie z piaskowanego chromu tworząc bardzo technologiczny i elegancki styl. W najlepiej wyposażonych wersjach, reflektory posiadają lampy ksenonowe z automatyczną regulacją kąta pochylenia wiązki światła oraz systemem doświetlania zakrętów.
Innowacją zastosowaną w odświeżonym Peugeot 3008 jest technologia HYbrid4. Jest to połączenie silnika wysokoprężnego 2.0 HDi FAP o mocy 163 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 37 KM. Silnik spalinowy napędza koła przednie, a elektryczny tylne. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm na przedniej osi i 200 Nm na tylnej osi.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć

Odświeżony model francuskiego producenta ma bogatą ofertę silnikową. Do wyboru są jednostki wysokoprężne (1.6 e-HDi 115 KM, 1.6 HDi 115 KM, 2,0 HDi 150 KM, 2.0 HDi 163 KM) oraz benzynowe (1.6 VTi 120 KM, 1.6 THP 155 KM, 1.6 THP 155 KM, 1.6 THP 163 KM). Dostępne są 3 skrzynie biegów, wszystkie z 6 przełożeniami: manualna, automatyczna i zautomatyzowana z funkcją pełzania.
Miejsce kierowcy charakteryzuje ergonomia i intuicyjnie rozmieszczone elementy sterujące. Kierowca ma do swojej dyspozycji duży kokpit. Na wprost kierowcy składana, przezroczysta płytka z poliwęglanu, wbudowana w deskę rozdzielczą, wyświetla prędkość samochodu (chwilową oraz prędkość zadaną tempomatu i ogranicznika prędkości), a także odległość od samochodu jadącego z przodu, podawaną przez radar odległości do pojazdu poprzedzającego ARTIV. Na umieszczonym w centralnym miejscu deski, składanym wyświetlaczu jest wyświetlany interfejs radioodbiornika i nawigacji, komputera pokładowego, systemów wspomagających parkowanie przodem i tyłem oraz obraz z kamery cofania.
Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć

Tylną kanapę można bardzo łatwo złożyć. Wystarczy użyć dźwigni umieszczonej w bagażniku lub w górnej części oparcia, żeby złożyć siedzenie i oparcie. Siedzenie pasażera z przodu można przekształcić w stolik poprzez złożenie oparcia. Pojemność bagażnika wynosi 512 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy wzrasta do 1604 litrów, łącznie ze schowkami umieszczonymi z obu stron bagażnika.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Dramatyczne dane. W tym roku na Morzu Śródziemnym zginęło lub zaginęło 2500 migrantów
- Szwecja wyprowadza wojsko na ulice. "Żaden kraj w Europie nie jest w takiej sytuacji"
- Jaka będzie jesień? Sprawdź w naszym quizie, czy znasz jesienne przysłowia
- Jesienny trening mózgu dla bystrzaków. Czy rozwiążesz 12 zagadek? QUIZ