Nowy układ hybrydowy od Ferrari

(pp) źródło: Car&Driver
Fot. Novitec
Fot. Novitec
Jak podaje portal Car&Driver, Ferrari opracowało zupełnie nowy system napędu hybrydowego, który w przeciwieństwie do stosowanego dotychczas, nie korzysta z układu odzyskiwania energii KERS. Włoski producent zdążył już opatentować tę swoje rozwiązanie.
Fot. Novitec
Fot. Novitec

Szczegóły działania tego układu w dalszym ciągu owiane są tajemnicą. Według portalu, system składa się z silnika benzynowego i dwóch jednostek elektrycznych. Magazynowany w bateriach prąd przekazywany jest do nich za pośrednictwem kondensatora. Podczas gdy jeden z silników elektrycznych służy do napędzania auta, drugi z nich zasila systemy pokładowe, jak np. klimatyzacja lub radioodtwarzacz.

Dzięki takiemu rozwiązaniu, jednostka benzynowa jest mniej obciążona, co przekłada się nie tylko na lepsze osiągi, lecz także mniejsze zużycie paliwa. Ciekawe jest również umieszczenie elektrycznych jednostek. Podczas gdy jedna z nich znajduje się w kabinie silnikowej, druga jest zespolona z tylną osią pojazdu.

Nieoficjalnie mówi się, że pierwszym modelem Ferrari, który zostanie wyposażony w ten system, będzie druga generacja Californi.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty