Silnik oznaczony kodem 4J10 rozwija 139 KM przy 6 000 obr./min. i 172 Nm momentu obrotowego przy 4 200 obr./min. Motor zawiera też nową wersję systemu zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów MIVEC, a także technologię Auto Stop&Go, która współpracuje teraz również z przekładnią CVT.
**CZYTAJ TAKŻE
Mitsubishi Lancer z nowymi silnikami**
Outlander z nowym silnikiem 2.0 MIVEC
Czterocylindrowa jednostka zadebiutuje jeszcze w tym miesiącu w Japonii w modelach RVR, Galant Fortis oraz Galant Fortis Sportback. W późniejszym terminie 4J10 będzie także oferowany w międzynarodowych odmianach wspomnianych aut, czyli w modelach ASX, Lancer i Lancer Sportback.
Silnik wykorzystuje stworzony przez Mitsubishi system zmiennych faz rozrządu i wzniosu zaworów MIVEC dla obu wałków rozrządu - zaworów dolotowych i wylotowych. W normalnych warunkach jazdy system zmniejsza straty pompowania poprzez zwiększenie przekrycia zaworów i opóźnienie otwarcia zaworów wylotowych tak, aby sprężyć mieszankę przy wysokim stopniu ekspansji. Poprawia to sprawność cyklu i zwiększa oszczędność paliwa. Mitsubishi twierdzi, że zastosowanie tej technologii pozwala obniżyć zużycie paliwa o około 12 procent.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?