Aby zapewnić większy komfort jazdy i zabezpieczyć amortyzator, układ
zawieszenia i nadwozie samochodu przed uszkodzeniem przy pełnym wysunięciu amortyzatora, rozwiązanie BWI Group wykorzystuje do rozproszenia energii układ z cieczą hydrauliczną. Dzięki tej technologii można zredukować maksymalną siłę w zawieszeniu od dwóch do trzech razy w porównaniu do tradycyjnego zderzaka mechanicznego, co pozwala inżynierom bardziej efektywnie wykorzystać skok amortyzatora.
“Ze względu na rosnącą liczbę modeli segmentu luksusowego cechujących się miększymi ustawieniami zawieszenia w celu zwiększenia komfortu jazdy, coraz ważniejsze w amortyzatorze stają się ograniczniki ruchu ugięcia i odbicia „wygładzające” efekty dynamiczne i zwiększające trwałość amortyzatora i innych elementów zawieszenia”, mówi Frank Robinson, dyrektor linii produktowej zawieszeń w BWI Group. “Doświadczenie BWI Group w zakresie zaawansowanych technologii tłumienia daje producentom samochodów szeroki zakres i precyzję ustawień, których potrzebują, aby tworzyć pojazdy o najwyższych standardach komfortu jazdy."
Opracowany w Centrum Technicznym w Krakowie hydrauliczny odbojnik tłumiący składa się tylko z trzech komponentów: tulei, elastycznego pierścienia i tłoczka. Tak mała liczba części upraszcza montaż i integrację w standardowych amortyzatorach. Do precyzyjnego strojenia układu firma stosuje tuleję z tworzywa sztucznego, która charakteryzuje się wysoką dokładnością geometryczną. Punkt włączania dodatkowego tłumienia hydraulicznego może być ustawiony tak, aby współpracował z różnymi ustawieniami zawieszenia w różnych typach pojazdów. Poziom siły tłumiącej i szybkość jej wzrostu mogą być również modyfikowane, aby zapewnić optymalny poziom komfortu jazdy.
“Konstrukcja naszego nowego hydraulicznego zderzaka odbicia cechuje się specjalnymi kanałami o zmiennej geometrii, które umożliwiają nam modyfikowanie jego charakterystyki tłumienia, zapewniając lepszą skuteczność działania amortyzatora”, mówi Sławomir Dzierżek, menadżer działu projektowania amortyzatorów i modułów zawieszeń w BWI Group. “Kanały w tulei oraz zastosowanie samouszczelniającego się pierścienia umożliwiają nam zwiększenie siły tłumiącej przy końcu skoku tłoka nawet przy małej szybkości przesuwu tłoczyska . System ten dezaktywuje się w chwili zmiany kierunku ruchu tłoka, umożliwiając natychmiastowe wytworzenie sił tłumienia w ruchu ugięcia zawieszenia”
Pierwszą aplikacją będzie opancerzony pojazd klasy premium. Hydrauliczny zderzak odbicia BWI Group pozwoli na lepsze wykorzystanie całego zakresu pracy amortyzatora i zapewni lepszą kontrolę opóźnienia ruchu tłoczyska przy końcu skoku odbicia. Nasza firma prowadzi również rozmowy z wieloma producentami samochodów odnośnie zastosowania tego rozwiązania w pojazdach typu SUV i segmentu D.
BWI Group oferuje pełny zakres rozwiązań w zakresie tłumienia i amortyzacji, łącznie z super-progresywnym zaworem dla ruchu ugięcia. Nowe rozwiązania systemów zaworowych umożliwiają rozszerzanie funkcjonalności amortyzatorów pasywnych w kierunku amortyzatorów z regulowanym tłumieniem, ale przy zachowaniu niższych kosztów i masy. Uzyskiwane w ten sposób charakterystyki tłumienia umożliwiają „inteligentne” reagowanie zawieszenia na sygnały wejściowe o różnych profilach oraz na skuteczne zmniejszenie drgań i wstrząsów, przekazywanych przez mocowania gumowe na nadwozie pojazdu i podróżujących nim pasażerów
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?