Nowe systemy hybrydowe Hondy

(ip)
Fot: Honda
Fot: Honda
Honda opracowała inteligentny, dwusprzęgłowy układ napędowy SPORT HYBRID (SPORT HYBRID Intelligent Dual Clutch Drive), czyli lekki i kompaktowy jednosilnikowy system hybrydowy zoptymalizowany pod kątem wykorzystania w samochodach o niewielkich gabarytach. Nowy system hybrydowy to napęd nowej generacji z serii „Earth Dreams Technology”, która łączy w sobie doskonałe osiągi oraz niskie zużycie paliwa.

W połączeniu z inteligentnym, pracującym w wielu trybach systemem napędu SPORT HYBRID (SPORT HYBRID Intelligent Multi

Fot: Honda
Fot: Honda

Mode Drive) oraz systemem SPORT HYBRID SH-AWD® (SPORT HYBRID Super Handling - All Wheel Drive),  nowo opracowany system SPORT HYBRID Intelligent Dual Clutch Drive stworzy gamę trzech różnych systemów Honda SPORT HYBRID uwzględniających pojazdy o różnej charakterystyce. Honda będzie kontynuowała prace nad szerszym wykorzystaniem tych systemów hybrydowych w oparciu o charakterystykę pojazdu.

Gama systemów SPORT HYBRID:

Jednosilnikowy system SPORT HYBRID Intelligent Dual Clutch Drive:
Oprócz najniższego w klasie spalania, przyjemność z jazdy to w tym przypadku zasługa wyższych niż w jakimkolwiek innym pojeździe przeciążeń grawitacyjnych oraz rytmicznego, liniowego przyspieszenia. Układ napędowy obejmuje nowy, 1,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik rzędowy pracujący w cyklu Atkinsona oraz 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię DCT z wbudowanym silnikiem elektrycznym o wysokiej mocy oraz akumulatorem litowo-jonowym, co poprawia wydajność o ponad 30% w porównaniu z konwencjonalnym, jednosilnikowym systemem hybrydowym.

Dwusilnikowy system SPORT HYBRID Intelligent Multi Mode Drive / Plug-in:
Dzięki zastosowaniu wydajnych silników elektrycznych o dużej mocy możliwe jest osiągnięcie dynamicznego przyspieszenia, charakterystyki jazdy typowej dla pojazdu elektrycznego oraz niskiego zużycia paliwa. Ten hybrydowy system osiąga najwyższą wydajność na świecie  poprzez połączenie nowo opracowanego silnika spalinowego dedykowanego samochodom hybrydowym oraz elektrycznej przekładni CVT połączonej z dwoma wbudowanymi silnikami elektrycznymi, sprzęgłem automatycznym i akumulatorem litowo-jonowym. Wydajność zwiększają również trzy tryby jazdy wybierane z uwzględnieniem sytuacji na drodze. Omawiany system hybrydowy, który sprawdzi się również jako system typu plug-in, będzie instalowany w północnoamerykańskiej wersji Hondy Accord, która ma pojawić się na rynku w styczniu 2013 roku.

Trzysilnikowy system SPORT HYBRID SH-AWD ® (SPORT HYBRID Super Handling - All Wheel Drive):
Połączenie silnika spalinowego V6 oraz trzysilnikowego systemu o wysokiej mocy zapewnia przyspieszenie porównywalne z modelami wyposażonymi w jednostki V8 przy zużyciu paliwa niższym, niż w silniku 4-cylindrowym. Nowy, 3,5-litrowy silnik spalinowy V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest instalowany z przodu pojazdu i współpracuje z nowo opracowaną, 7-biegową przekładnią DCT z wbudowanym silnikiem elektrycznym. Ta unikatowa technologia opracowana przez Hondę wykorzystuje dwa silniki elektryczne umieszczone z tyłu do sterowania rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy prawe i lewe koło tylnej osi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na motofakty.pl Motofakty