Niemiecki producent nie potwierdził jeszcze listy modeli, do których trafią nowe jednostki. Nieoficjalnie jednak będą one napędzały serie 1 oraz 3, a także SUV-y X1 i X3. Do seryjnej produkcji trafią one już w 2013 roku.
1.5-litrowe jednostki R3 będą wyposażone w szereg nowoczesnych rozwiązań, które mają pozwolić na znaczne ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Jak podaje BMW, nowe silniki będą posiadały turbosprężarkę oraz kompresor, zmienne fazy rozrządu (dotyczy wyłącznie motorów benzynowych) oraz bezpośredni wtrysk paliwa.
Nowe silniki zaprojektowano jednak w taki sposób, by mógł oszczędzać nie tylko kierowca, lecz również koncern. Odmiany benzynowe oraz wysokoprężne są aż w 60% zbudowane z tych samych części, co przekłada się na niższe koszty produkcji.
Każdy z trzech cylindrów o pojemności 500 centymetrów sześciennych został zbudowany z materiałów zapewniających minimalne tarcie wewnętrzne oraz szybkie oddawanie ciepła. Nieprzyjemne wibracje związane z cyklem pracy silników R3 zostały wyeliminowane poprzez tłumiki drgań skrętnych.
Silniki te będą oferowane w różnych wariantach mocy. Benzynowe odmiany mają generować od 124 do 225 KM oraz od 180 do 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W przypadku silników diesla, wartości te będą wynosiły odpowiednio 85-185 KM i 225-330 Nm.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?