Nowa twarz Fiata

Jerzy Iwaszkiewicz
W fabryce w Tychach wyprodukowano przez trzy lata przeszło 775 tys. samochodów Fiat Panda, a zakłady otrzymały Europejską Nagrodę Jakości, co w przemyśle motoryzacyjnym zdarza się rzadko.

W fabryce w Tychach wyprodukowano przez trzy lata przeszło 775 tys. samochodów Fiat Panda. Jest to najlepiej sprzedający się mały samochód w Europie. Fabryka otrzymała Europejską Nagrodę Jakości, co w przemyśle motoryzacyjnym zdarza się bardzo rzadko.

 

Fiat od dawna zapowiadał, że będzie produkował dobre samochody i wreszcie się udało. Dobre opinie dotyczą zresztą nie tylko Pandy. Za udany model uważa się Fiata Grande Punto, a także Fiata Cromę, duży samochód rodzinny, albo też do przewozu dyrekcji dużego przedsiębiorstwa. Punto z dieslem jest szczególnie atrakcyjne. Dotychczas było tak, że jeżeli nawet Fiat

Nowa twarz Fiata

wyprodukował dobry samochód, to jakoś szybko o nim zapominano. Tak było z Fiatem Bravo i Brava i tak też jest trochę z Cromą, która również nie jest specjalnie reklamowana. Ludzie od Fiata mają kompleks i boją się mówić nawet o swoich dobrych samochodach.

 

Teraz ma się to zmienić. Fiat przystępuje do wprowadzenia nowej strategii, tak aby samochody tej marki kojarzyły się z modą, stylem i najnowocześniejszymi projektami. To by się zgadzało tyle, że samochód ma jechać, a nie wyglądać i to jest wydaje się główny problem Fiata. Samochody są faktycznie coraz lepsze. Panda się nie psuje, na sensację zapowiada się też Fiat 500, którego produkcja rozpocznie się w przyszłym roku w Tychach, ale generalnie nad Fiatem "wisi siekiera".

Przez wiele lat kierowcy nie mieli do tej marki zaufania. Mówiło się "Dwa lata nie na Fiata" i dużo z tej opinii pozostało, a najtrudniej zmieniać uprzedzenia. Wojciech Halarewicz, pierwszy polski dyrektor handlowy Fiata mówi przytomnie, że samochody te mają kojarzyć się z elegancją i pięknym wyglądem, a co do jakości, to klienci sami wyrobią sobie zdanie. Brzmi to wiarygodnie. Pojechaliśmy Fiatem Panda na przegląd techniczny i faktycznie po trzech latach nie było ani milimetra luzu na łożyskach i w zawieszeniu. Ale zdarzają się Alfy Romeo, w których po trzech latach trzeba wymieniać całe zawieszenie. To jest też problem Fiata, bo słynna marka należy do tego koncernu. Fiat zresztą niszczył Alfę przez parę lat i teraz musi naprawić to co popsuł.

 

Zaczyna więc obowiązywać nowa strategia. Fiat kojarzy się, jak na razie, z tym co ładne, a dopiero potem z tym co dobre i solidne. Ludzie od Fiata twierdzą, że już niedługo ma być po równo. W przyszłym roku pojawi się na rynku nowy Fiat Bravo i Fiat 500 z Tych. Wiele wskazuje na to, że podobnie jak Panda będą to samochody nie tylko ładne.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty