Nowa twarz Fiata

Jerzy Iwaszkiewicz
W fabryce w Tychach wyprodukowano przez trzy lata przeszło 775 tys. samochodów Fiat Panda, a zakłady otrzymały Europejską Nagrodę Jakości, co w przemyśle motoryzacyjnym zdarza się rzadko.

W fabryce w Tychach wyprodukowano przez trzy lata przeszło 775 tys. samochodów Fiat Panda. Jest to najlepiej sprzedający się mały samochód w Europie. Fabryka otrzymała Europejską Nagrodę Jakości, co w przemyśle motoryzacyjnym zdarza się bardzo rzadko.

 

Fiat od dawna zapowiadał, że będzie produkował dobre samochody i wreszcie się udało. Dobre opinie dotyczą zresztą nie tylko Pandy. Za udany model uważa się Fiata Grande Punto, a także Fiata Cromę, duży samochód rodzinny, albo też do przewozu dyrekcji dużego przedsiębiorstwa. Punto z dieslem jest szczególnie atrakcyjne. Dotychczas było tak, że jeżeli nawet Fiat

Nowa twarz Fiata

wyprodukował dobry samochód, to jakoś szybko o nim zapominano. Tak było z Fiatem Bravo i Brava i tak też jest trochę z Cromą, która również nie jest specjalnie reklamowana. Ludzie od Fiata mają kompleks i boją się mówić nawet o swoich dobrych samochodach.

 

Teraz ma się to zmienić. Fiat przystępuje do wprowadzenia nowej strategii, tak aby samochody tej marki kojarzyły się z modą, stylem i najnowocześniejszymi projektami. To by się zgadzało tyle, że samochód ma jechać, a nie wyglądać i to jest wydaje się główny problem Fiata. Samochody są faktycznie coraz lepsze. Panda się nie psuje, na sensację zapowiada się też Fiat 500, którego produkcja rozpocznie się w przyszłym roku w Tychach, ale generalnie nad Fiatem "wisi siekiera".

Przez wiele lat kierowcy nie mieli do tej marki zaufania. Mówiło się "Dwa lata nie na Fiata" i dużo z tej opinii pozostało, a najtrudniej zmieniać uprzedzenia. Wojciech Halarewicz, pierwszy polski dyrektor handlowy Fiata mówi przytomnie, że samochody te mają kojarzyć się z elegancją i pięknym wyglądem, a co do jakości, to klienci sami wyrobią sobie zdanie. Brzmi to wiarygodnie. Pojechaliśmy Fiatem Panda na przegląd techniczny i faktycznie po trzech latach nie było ani milimetra luzu na łożyskach i w zawieszeniu. Ale zdarzają się Alfy Romeo, w których po trzech latach trzeba wymieniać całe zawieszenie. To jest też problem Fiata, bo słynna marka należy do tego koncernu. Fiat zresztą niszczył Alfę przez parę lat i teraz musi naprawić to co popsuł.

 

Zaczyna więc obowiązywać nowa strategia. Fiat kojarzy się, jak na razie, z tym co ładne, a dopiero potem z tym co dobre i solidne. Ludzie od Fiata twierdzą, że już niedługo ma być po równo. W przyszłym roku pojawi się na rynku nowy Fiat Bravo i Fiat 500 z Tych. Wiele wskazuje na to, że podobnie jak Panda będą to samochody nie tylko ładne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

4F

4F Męska Granatowa H4Z22 Kumn004

379,99 zł

kup najtaniej

Salomon

Salomon Icon Lt Access White 21/22

299,00 zł

kup najtaniej

Giro

Giro Avera Mat Graphite Rockpool

342,96 zł

kup najtaniej

Tempish

Tempish Volt S

319,99 zł
Materiały promocyjne partnera

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie