MINI Countryman - doskonałe wyniki w amerykańskich testach zderzeniowych

źródło: mototarget.pl
MINI Countryman 2015 / Fot. MINI
MINI Countryman 2015 / Fot. MINI
Udostępnij:
Wszechstronny model brytyjskiej marki premium jest jedynym z 12 samochodów w swoim segmencie, który zdobył najwyższą ocenę w testach zderzenia ze słupem przeprowadzonych przez amerykański Instytut Bezpieczeństwa Drogowego IIHS i otrzymał nagrodę „Top Safety Pick” (Najlepszy wybór pod względem bezpieczeństwa).
MINI Countryman 2015 / Fot. MINI
MINI Countryman 2015 / Fot. MINI

Samochody brytyjskiej marki MINI to wspaniałe połączenie radości z jazdy, ekspresyjnego designu i jakości premium – ale i zapewniany przez nie poziom bezpieczeństwa jest również wzorcowy. Dowiódł tego kolejny test zderzeniowy – „próba przy niewielkim pokryciu przedniego pasa” wg standardów amerykańskiego IIHS. Prowadzone od 2012 r. badanie wykonano na 12 samochodach z klasy aut niewielkich (małych i kompaktowych) z rocznika 2014. MINI Countryman był jedynym, który uzyskał najwyższą ocenę „Good” („dobry”), a tym samym potwierdził ponownie swą wyjątkową pozycję wśród konkurencji. Auto otrzymało także prestiżową i bardzo pożądaną nagrodę „Top Safety Pick” z uzasadnieniem Instytutu „Wśród 12 testowanych modeli MINI Cooper Countryman jest jedynym pojazdem w segmencie aut mniejszych, który otrzymał najwyższą ocenę 'Good' w teście przy niewielkim pokryciu przedniego pasa.”

Ten test wg standardów IIHS symuluje zderzenie z nieruchomym obiektem przy prędkości 64 km/h. W testach zderzeniowych przeprowadzanych w Europie stosuje się zderzenie samochodu typu off-set, obejmujące mniej niż połowę przedniego pasa (40%), natomiast w teście IIHS próba dotyczy zaledwie skrajnych 25% przedniego pasa. W takim badaniu struktury samochodu nie są w stanie zaabsorbować całej energii uderzenia i zakres deformacji jest o wiele większy w obszarze udaru.

Badany samochód może otrzymać pozytywną ocenę tylko jeśli klatka kabiny pozostanie nietknięta, a airbagi w pełni współpracują z pasami bezpieczeństwa, by zapobiec urazom głowy. Jeśli klatka pasażerska się podda udarowi, siedzenia i airbagi się przemieszczą i nie będą w stanie zapewnić pełnej ochrony. Aby w takim badaniu zdobyć dobrą ocenę, samochód od początku konstruowania musi być pomyślany w taki sposób, by w ekstremalnych sytuacjach siły uderzenia były rozprowadzane na cały przedni pas – tak jak to się stało w przypadku MINI Countrymana.

MINI Countryman już w chwili wejścia na rynek w 2010 r. uzyskał imponujące wyniki w testach zderzeniowych Euro NCAP, gdzie zdobył maksymalny rezultat 5 gwiazdek. Wynik ten zawdzięcza również faktowi, że struktura karoserii auta jest zoptymalizowana pod względem bezpieczeństwa, a samochód standardowo wyposażony jest obficie w systemy i elementy gwarantujące skuteczną ochronę pasażerów, zarówno dorosłych, jak i dzieci w każdym wieku i w każdego typu kolizjach.

Wysoki poziom ochrony pasażerów MINI Countrymana opiera się na zintegrowanej koncepcji bezpieczeństwa stosowanej we wszystkich modelach marki MINI.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie