Mercedes SLS AMG GT3

(ip)
Równolegle z premierą rynkową SLS AMG, Mercedes-AMG zaprezentował wariant GT3. Sportowa wersja „Gullwinga” to połączenie się spektakularnego designu i pełnokrwistej technologii z toru wyścigowego.

Równolegle z premierą rynkową SLS AMG, Mercedes-AMG zaprezentował wariant GT3. Sportowa wersja "Gullwinga" to połączenie się spektakularnego designu i pełnokrwistej technologii z toru wyścigowego.
 

Fot. Daimler
Fot. Daimler

 

- Dzięki niezwykle lekkiej konstrukcji i doskonałej dynamice prowadzenia SLS AMG stanowi świetną podstawę do opracowania samochodu wyścigowego. SLS AMG GT3 to owoc ponad 40-letniego doświadczenia AMG oraz wysokiej specjalizacji firmy w produkcji unikalnych aut sportowych - mówi Volker Mornhinweg, odchodzący prezes Mercedes-AMG GmbH.

 

Nowa wyścigowa wersja SLS AMG powstała w ścisłej współpracy AMG z HWA AG (odpowiedzialnej za team wyścigowy DTM z ramienia Mercedes-Benz Motorsports).

 

Podczas projektowania sylwetki auta, położono nacisk przede wszystkim na własności aerodynamiczne samochodu. Taki właśnie kierunek zdradza nowy dolny spojler zderzaka przedniego z dyfuzorem, maska z centralnie umieszczonym wlotem powietrza, poszerzone przednie i tylne błotniki, boczne kanały wentylacyjnych wnęk kół. W słupku "B" umieszczony jest wlew systemu szybkiego uzupełniania paliwa.

 

Fot. Daimler
Fot. Daimler

Auto napędzane jest, 6,2-litrowym silnikiem AMG V8 ze smarowaniem w technologii suchej miski olejowej. Przeniesienie mocy w wariancie GT3 zapewnia sekwencyjna 6-stopniowa skrzynia biegów z manetkami przy kierownicy i wielotarczową zintegrowaną blokadą mechanizmu różnicowego.

 

Zawieszenie kół przednich i tylnych tworzą podwójne wahacze poprzeczne z kutego aluminium. Regulacja wysokości zawieszenia, stabilizatorów oraz rozstawu i pochylenia kół pozwala na zmianę ustawień podzespołów pojazdu pod kątem toru wyścigowego. Zębatkowy układ kierowniczy o niemal bezpośrednim przełożeniu oraz system wspomagania układu kierowniczego zależny od prędkości pozwala na wyjątkowo precyzyjne kierowanie autem.

 

Wnętrze auta cechuje sportowa funkcjonalność.  Stalowa klatka przeciwkapotażowa nie tylko zapewnia bezpieczeństwo kierowcy, ale także dodatkowo wzmacnia aluminiową konstrukcję. Centralny wyświetlacz znajduje się idealnie w polu widzenia kierowcy pokazując wszystkie istotne informacje, takie jak prędkość, obroty i temperatura silnika, międzyczasy i wybrane przełożenie.

 

Nowy SLS AMG GT3 został tak opracowany, by sprostać międzynarodowym wymogom rajdowym FIA GT3 i może on brać udział we wszystkich wyścigach formuły GT3, w tym również w popularnym 24-godzinnym wyścigu w Spa-Francorchamps (Belgia) lub na Nurburgring. Klienci zainteresowani tym modelem mogą składać zamówienie od jesieni 2010 jednak termin dostawy umożliwi im start dopiero w sezonie rajdowym 2011, gdyż homologacja zostanie ukończona w marcu 2011 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty