Łódź. Ulica Sienkiewicza pozostanie dwukierunkowa, jeśli powstaną nowe parkingi

Agnieszka Magnuszewska
Fot. Paweł Łacheta
Fot. Paweł Łacheta
Utrzymanie ruchu dwukierunkowego na ulicy Sienkiewicza uwarunkowane jest budową w pobliżu parkingów podziemnych. Dwukierunkowego ruchu nie chcą mieszkańcy. Podkreślają, że z powodu nowej organizacji ruchu na Sienkiewicza zlikwidowano im miejsca parkingowe.
Fot. Paweł Łacheta
Fot. Paweł Łacheta

Dwukierunkowego ruchu na ul. Sienkiewicza nie chcą mieszkańcy kwartału: Piotrkowska - Tuwima - Kilińskiego - Nawrot. Taką opinię wyrazili podczas konsultacji poświęconych rewitalizacji.

- Podkreślają, że z powodu nowej organizacji ruchu na Sienkiewicza zlikwidowano im miejsca parkingowe - mówi Jarosław Ogrodowski z Biura ds. Rewitalizacji i Rozwoju Zabudowy Miasta. - Gdyby jednak miasto wybudowało w kwartale parkingi kubaturowe, to nie mieliby nic przeciwko dwukierunkowemu ruchu.

A z działkami na potencjalne parkingi jest w tym kwartale problem.

- W każdym z kwartałów przeznaczonych do rewitalizacji jest problem z miejscami parkingowymi, dlatego staramy się zostawiać przynajmniej po jednej działce na parking kubaturowy. Jednak w kwartale Nawrot - Tuwima - Kilińskiego - Piotrkowska myślimy o parkingach podziemnych, bo nie ma działek, na których mogłyby powstać kubaturowe - podkreśla Magdalena Wiśniewska, zastępca dyrektora Biura Architekta Miasta.
 
Jedna z lokalizacji proponowana przez architektów to plac Komuny Paryskiej, na którą chętnych nie ma od lat. Już w 2010 r. władze miasta szukały inwestora, który wybudowałby tam parking podziemny na zasadzie koncesji. Teren promowano nawet na międzynarodowych targach nieruchomości w Cannes.
 
- Tym razem chcemy przyciągnąć inwestora tym, że parking byłby związany z kubaturą przeznaczoną na usługi. Powstałaby ona w tej samej linii zabudowy, co kamienica przy Sienkiewicza - mówi Wiśniewska.

Jednak radny Paweł Bliźniuk (PO) podkreśla, że prywatny właściciel parkingu nie będzie zainteresowany oferowaniem miejsc okolicznym mieszkańcom ze zniżką. A taką dostają od miasta z racji miejsca zamieszkania.

- Zakładamy, że parking ten będzie miał miejsca dla mieszkańców. Dlatego miasto musiałoby wziąć na siebie cześć odpowiedzialności za tę inwestycję - tłumaczy Wiśniewska.

Druga propozycja Biura Architekta Miasta to pasaż Schillera, na którym też miały powstać parking podziemny.

                                                                                                   Źródło: Dziennik Łódzki

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty