Parkpilot składa się z czterech lub dwóch (w zależności od szerokości pojazdu) czujników montowanych na tylnym zderzaku. Nie ma przy tym potrzeby prowadzenia kabli przez całą
długość pojazdu, ponieważ sterownik i wyświetlacz zasilane są z lampy do jazdy wstecz, która włącza i wyłącza system.
Parkpilot ostrzega o przeszkodach znajdujących się z tyłu auta automatycznie, przy wrzuceniu biegu wstecznego. Dodatkowo dokupić można zestawy przeznaczone do montażu na zewnętrznych krawędziach przedniego zderzaka (z dwoma lub czterema czujnikami). Przedni system włącza się wraz z uruchomieniem silnika, przy włączeniu biegu wstecznego lub przy pomocy dodatkowego włącznika. Jeśli z przodu nie zostanie rozpoznana żadna przeszkoda, Parkpilot wyłącza się automatycznie po 20 sekundach.
Odległość do przeszkody lub innego pojazdu sygnalizowana jest akustycznie oraz przez wskaźnik diodowy. Wskaźnik można zainstalowany w tylnej części pojazdu, aby podczas jazdy w tył kierowca miał go przez cały czas przed oczami. Dla przedniego zestawu z czterema czujnikami przewidziano oddzielny wskaźnik z odrębnym sygnałem ostrzegawczym, który montuje się w przedniej części przestrzeni pasażerskiej.
Parkpilot przeznaczony jest do zderzaków o maksymalnym pochyleniu około 20 stopni i pasuje do prawie każdego samochodu osobowego lub lekkiego użytkowego. Może pracować także w pojazdach z zamontowanym hakiem holowniczym. W takim przypadku, dodatkowy przełącznik "przesuwa" pole detekcji o 15 cm, przez co kierowca uniknie fałszywych sygnałów przy cofaniu, a hak pozostanie nieuszkodzony.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?