Kujawsko-Pomorskie. Najwięcej wypadków powodują młodzi kierowcy

gazeta.pomorska
Kujawsko-Pomorskie. Najwięcej wypadków powodują młodzi kierowcy
Kujawsko-Pomorskie. Najwięcej wypadków powodują młodzi kierowcy
Mają po prawie 27 lat i  „prawka” od niedaw-na. Za kółkiem nie boją się niczego. To oni powodują co piąty wypadek w regionie!
Kujawsko-Pomorskie. Najwięcej wypadków powodują młodzi kierowcy
Kujawsko-Pomorskie. Najwięcej wypadków powodują młodzi kierowcy

- Mamy nadzieję, że ten profil przemówi do wyobraźni młodych kierowców - mówi o opublikowanym niedawno raporcie Robert Olszewski, naczelnik „drogówki” w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy. Chodzi o dokument, który prezentuje portret typowego pirata drogowego z naszego regionu. Wynika z niego jasno: najwięcej wypadków powodują młodzi mężczyźni - do 27 roku życia. To oni są odpowiedzialni za  prawie 20 procent wypadków na drogach całego regionu oraz za śmierć 32 osób. Powód? Tradycyjnie już: zbyt szybka, brawurowa jazda. Najbardziej niebezpieczni są 26-latkowie - oni w zeszłym roku spowodowali 41 wypadków.

„Młodych szybkich” boją się też inni użytkownicy dróg - o czym świadczą wyniki opublikowanej na portalu yanosik.pl ankiety. - Co piąty z nich uważa kierowców z niewielkim doświadczeniem za zbyt pewnych siebie - podaje Klaudia Cichocka z biura prasowego. - Tyle samo uważa, że stanowią oni duże zagrożenie.

Z raportu bydgoskich policjantów wynika, że najbezpieczniej jeżdżą kierowcy po czterdziestce. Słupki statystycznych wykresów strzelają w górę ponownie przy kierowcach po pięćdziesiątce. Ale tylko jeśli chodzi o wypadki - bo już stłuczek doświadczeni kierowcy nie powodują więcej.         - To ludzie, którzy zwykle nie przekraczają prędkości - przyznaje Robert Olszewski. - Co innego piesi w tym wieku, oni bywają naprawdę niezdyscyplinowani, zwłaszcza gdy przechodzą przez jezdnię w miejscach do tego nieprzeznaczonych.

Być może sytuację poprawią planowane przez rząd zmiany, które mają wejść w życie od 2013 roku. Zgodnie z nimi młodych kierowców przez dwa lata będzie obowiązywał okres próbny. Wrócą też zielone listki - obowiązkowe przez pierwsze 8 miesięcy.  Jeśli w ciągu roku kierowcy zbiorą więcej niż 24 punkty karne, będą musieli zaliczyć kurs reedukacyjny. - To dobry kierunek zmian - ocenia Olszewski. -  Takie kursy przydadzą się tym kierowcom, którzy nie przestrzegają przepisów ruchu drogowego, a egzamin na prawo jazdy zdali już dawno temu, ale od tamtej pory ani razu nie zajrzeli do przepisów drogowych.

 (awe), fot. materiały policji

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty