Kreatywne spojrzenie na zabytkową motoryzację

łs
Muzeum Techniki i Komunikacji w SzczecinieSzczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji jest po brzegi wypełnione samochodami, w których kochali się Polacy. Nie brakuje w nim też perełek z okresu międzywojennego oraz wystaw tematycznych. Warto do niego wstąpić, jeżeli wybieramy się na Pomorze Zachodnie.fot. Łukasz Szewczyk
Muzeum Techniki i Komunikacji w SzczecinieSzczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji jest po brzegi wypełnione samochodami, w których kochali się Polacy. Nie brakuje w nim też perełek z okresu międzywojennego oraz wystaw tematycznych. Warto do niego wstąpić, jeżeli wybieramy się na Pomorze Zachodnie.fot. Łukasz Szewczyk
Szczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji jest po brzegi wypełnione samochodami, w których kochali się Polacy. Nie brakuje w nim też perełek z okresu międzywojennego oraz wystaw tematycznych. Warto do niego wstąpić, jeżeli wybieramy się na Pomorze Zachodnie.

Losy budynków zaplecza technicznego komunikacji miejskiej bywają różne. Kiedy przestają być potrzebne, nierzadko popadają w zapomnienie i sukcesywnie niszczeją. Szczecińska zajezdnia tramwajowa Niemierzyn miała  więcej szczęścia. Obiekt eksploatowany w latach 1907-2004 został przeznaczony na cele muzealne. W 2010 r. przeprowadzono generalny remont, pozyskując środki z Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Muzeum Techniki i Komunikacji w SzczecinieSzczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji jest po brzegi wypełnione samochodami, w których kochali się Polacy.
Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Szczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji jest po brzegi wypełnione samochodami, w których kochali się Polacy. Nie brakuje w nim też perełek z okresu międzywojennego oraz wystaw tematycznych. Warto do niego wstąpić, jeżeli wybieramy się na Pomorze Zachodnie.

fot. Łukasz Szewczyk

Wewnątrz utrzymanego w modernistycznym stylu budynku działa Muzeum Techniki i Komunikacji, znane też jako Zajezdnia Sztuki. Prezentowana jest w nim historia lokalnej komunikacji autobusowej i tramwajowej. Część ekspozycji przeznaczono na przedstawienie dorobku szczecińskiej motoryzacji - zarówno przedwojennych marek Alba i Stoewer, jak i Szczecińskiej Fabryki Motocykli, która była zlokalizowana na terenie dawnego Stoewer Werke AG i produkowała kultowe motocykle Junak.

Nie lada atrakcją jest ekspozycja motocykli z czasów II RP oraz prototypów z epoki PRL-u - wiele z nich powstało w jednostkowych egzemplarzach. Muzeum jest odwiedzane przez miłośników techniki z różnych zakątków świata - pojawili się w nim nawet turyści z Kanady.

Głównej ekspozycji, poświęconej szeroko rozumianej motoryzacji, towarzyszą dodatkowe wystawy. W muzeum można zobaczyć m.in. sprzęt fotograficzny, auta na pedały dla dzieci i rowery z epoki PRL-u.

 

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie