Korki w Lublinie: Podobno stoimy w nich coraz rzadziej. Czy naprawdę jest tak dobrze?

EP
Fot. Archiwum
Fot. Archiwum
Niespodzianka. Po Lublinie jeździ się coraz szybciej. Obecnie w centrum miasta prędkościomierze wskazują około 40 km na godzinę. Czy poprawę odczuli sami kierowcy?
Fot. Archiwum
Fot. Archiwum

Sytuację na ulicach największych miast w Polsce regularnie monitoruje jeden z serwisów internetowych – korkowo.pl. Z jego analiz wynika, że po Lublinie jeździ się coraz lepiej.

- Obecnie w centrum miasta prędkościomierze wskazują około 40 km/h – informuje Katarzyna Florkowska, przedstawicielka serwisu. I dodaje, że w zeszłym roku w grudniu średnie prędkości pojazdów w śródmieściu oscylowały wokół 36 km/h.

Z analiz wynika, że poprawiła się też sytuacja na pozostałych ulicach Lublina. - W promieniu 5-10 km od centrum kierowcy osiągają szybkość około 53 km/h, czyli jadą aż o 8 km/h szybciej niż było to zimą 2012 roku. Na obrzeżach miasta średnia prędkość pojazdów wynosi w granicach 63 km/h, czyli jest o 10 km/h wyższa niż było to w grudniu 2012 – przekonuje korkowo.pl.

Czy poprawę odczuli sami kierowcy? – Trudno powiedzieć. Statystyki to jedno, a odczucia kierowców drugie. Zwłaszcza ci, którzy jeżdżą po mieście w godzinach szczytu mogli poprawy nie zauważyć – komentuje Waldemar Czerniak, prezes zarządu lubelskiego okręgu Polskiego Związku Motorowego.

Pytany o czynniki, które mogły wpłynąć na zmniejszenie liczby korków na lubelskich ulicach w ostatnich miesiącach, tłumaczy: - Jesień i zima składania część kierowców do pozostawienia samochodów w domu, nawet gdy pogoda nie jest zbyt uciążliwa. Poza tym w mieście przybywa nowych dróg. Na sto procent sytuację ustabilizowało też wprowadzenie strefy płatnego parkowania. Takie rozwiązanie skłania do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej.

Prezes PZMotu nie kryje jednak, że wiele jest jeszcze do zrobienia. – Przekonywanie do komunikacji miejskiej to zadanie na długie lata. Trzeba m.in. wyważyć ceny biletów, zadbać o punktualność autobusów – wymienia. Jego zdaniem zwiększanie prędkości jazdy samochodów może mieć też negatywne skutki. – To zmniejsza bezpieczeństwo np. na przejściach dla pieszych – uważa.

Korkowo.pl analizuje dane z urządzeń pomiarowych umieszczonych w pojazdach poruszających się w ścisłym centrum Lublina i po głównych trasach wyjazdowych z miasta w godzinach szczytu (od 6-9.00 oraz 16-18.00). Pomiary prezentowane obecnie zostały wykonane w listopadzie i grudniu tego roku.

                                                                                           źródło: Kurier Lubelski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty