Koncepcyjna Klasa S Coupe na IAA 2013

źródło: mototarget.pl
Najwyższe miejsce w gamie modeli Mercedes-Benz zajmuje model z nadwoziem coupé. Podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie debiutuje prototyp nowej generacji luksusowego gran turismo.
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Nadwozie konceptu mierzy 5050 mm długości, 1958 mm szerokości, 1409 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2945 mm. Typowe dla tylnonapędowych samochodów proporcje podkreśla znak rozpoznawczy nowych Mercedesów - linia biegnąca od przedniej lampy do tylnego nadkola. Długa maska z muskularnymi przetłoczeniami, wysoko poprowadzone boczne okna, wyraźnie zaakcentowane nadkola i 21-calowe obręcze (z ogumieniem 265/35 R21 z przodu oraz 295/35 R21 z tyłu) oraz szeroki tylny pas decydują o wyjątkowym statusie nowego gran turismo.

Elegancja i prostota w najlepszym wydaniu - oto krótkie podsumowanie wnętrza prototypowej Klasy S Coupé. Nowy sposób instalowania poduszki powietrznej pozwolił na nietypowe uformowanie dolnej partii kokpitu. Jego górna część z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala zdaje się unosić w powietrzu i płynnie przechodzić w panele drzwi. Dotykowy wyświetlacz pomiędzy fotelami - zaprojektowany przez stylistów i inżynierów ze studia Mercedes-Benz w Kalifornii - wskazuje godziny w czterech wybranych przez kierowcę miastach świata.

Awangardowy charakter koncepcyjnej Klasy S Coupé wyraża również dobór kolorów i materiałów - biel tapicerki kontrastuje tu z antracytową podłogą i podsufitką oraz aluminiowymi okładzinami. Fotele i deskę rozdzielczą pokrywa miękka skóra cielęca, a podsufitkę wykonano z ręcznie tkanego jedwabiu.

Prototyp Klasy S Coupé napędzany jest przez podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4,7 litra, mocy 455 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Model wyposażono w pakiet technologii „Intelligent Drive”. Dwie kamery stereoskopowe mogą generować trójwymiarowy obraz obszaru do 50 metrów przed samochodem, wykrywać pozycję oraz ruch obiektów, a także monitorować otoczenie przed pojazdem w zakresie do 500 metrów. Zawieszenie również korzysta z nowej kamery stereoskopowej, dzięki której koncepcyjna Klasa S Coupé może z wyprzedzeniem reagować na niedoskonałości nawierzchni.

Produkcyjna wersja Klasy S Coupe zadebiutuje prawdopodobnie podczas styczniowych targów NAIAS w Detroit.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty