Nowy motor posiada głowicę wykonaną z aluminium, która jest zintegrowana z kolektorem wydechowym, a także koło zamachowego, którego konstrukcja niweluje wibracje silnika. Jednostka została także wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, a także zmienne fazy rozrządu (Ti-VCT). Dopełnieniem całego układu jest turbosprężarka.
**CZYTAJ TAKŻE
Ford Rozpoczął produkcję silnika 1.0 EcoBoostEcoBoost pod maską Mustanga?**
Silnik będzie dostępny w dwóch wariantach mocy. Podstawowa wersja będzie generowała 100 KM, emitując jednocześnie 109 g CO2/km. Decydując się na mocniejszą odmiane trzycylindrowej jednostki, kierowca będzie miał do dyspozycji aż 125 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak podaje producent, nowy silnik pracujący pod maską Focusa potrzebuje tylko 5 litrów na pokonanie dystansu 100 km, emitując przy tym do atmosfery 114 g CO2 na każdy przejechany kilometr.
Jak powiedział, Alan Mullaly, dyrektor generalny marki, nowy silnik pojawi się w 2012 roku także w modelu B-Max.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?