Kolejne szczegóły silnika 1.0 EcoBoost

(pp) źródło: worldcarfans.com
Fot. Ford
Fot. Ford
Ford ujawnił kolejne szczegóły dotyczące nowego silnika EcoBoost - trzycylindrowej jednostki o pojemności 1.0-litra.
Fot. Ford
Fot. Ford

Nowy motor posiada głowicę wykonaną z aluminium, która jest zintegrowana z kolektorem wydechowym, a także koło zamachowego, którego konstrukcja niweluje wibracje silnika. Jednostka została także wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, a także zmienne fazy rozrządu (Ti-VCT). Dopełnieniem całego układu jest turbosprężarka.

**CZYTAJ TAKŻE

Ford Rozpoczął produkcję silnika 1.0 EcoBoostEcoBoost pod maską Mustanga?

**

Silnik będzie dostępny w dwóch wariantach mocy. Podstawowa wersja będzie generowała 100 KM, emitując jednocześnie 109 g CO2/km. Decydując się na mocniejszą odmiane trzycylindrowej jednostki, kierowca będzie miał do dyspozycji aż 125 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak podaje producent, nowy silnik pracujący pod maską Focusa potrzebuje tylko 5 litrów na pokonanie dystansu 100 km, emitując przy tym do atmosfery 114 g CO2 na każdy przejechany kilometr.

Jak powiedział, Alan Mullaly, dyrektor generalny marki, nowy silnik pojawi się w 2012 roku także w modelu B-Max.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty