Kinetic Seat. Lexus zrewolucjonizuje samochodowe fotele?

(ip)
Rama fotela opleciona jest wzorowaną na pajęczynie siatką, z promienistymi włóknami rozchodzącymi się od środka oparcia. Siatka jest na tyle elastyczna, że ściśle dopasowuje się do kształtu ciała, przez co wywierany nań nacisk rozkłada się równomiernie, zapewniając wygodę podczas długich podróży.Fot. Lexus
Rama fotela opleciona jest wzorowaną na pajęczynie siatką, z promienistymi włóknami rozchodzącymi się od środka oparcia. Siatka jest na tyle elastyczna, że ściśle dopasowuje się do kształtu ciała, przez co wywierany nań nacisk rozkłada się równomiernie, zapewniając wygodę podczas długich podróży.Fot. Lexus
Na salonie samochodowym w Paryżu zadebiutuje koncepcja siatkowej konstrukcji foteli samochodowych Lexus Kinetic Seat, na nowo definiując ich podstawowe cechy funkcjonalne. Co to oznacza dla użytkowników?

Ludzki kręgosłup jest fizjologicznie przystosowany do stabilizowania pozycji głowy. Pozwalając na rotację bioder i klatki piersiowej w przeciwnych kierunkach, utrzymuje głowę prosto podczas marszu czy biegu. Reagująca na nacisk ciała oraz siły zewnętrzne ruchoma konstrukcja siedziska i oparcia fotela Lexus Kinetic Seat poddaje się tego typu skrętom tułowia. W ten sposób fotel ten ogranicza zmiany pozycji głowy powodowane przez ruch samochodu i w efekcie utrzymywane jest stałe pole widzenia. Zmniejsza to doznawane uciążliwości i sprzyja łatwości prowadzenia oraz komfortowi jazdy.

Rama fotela opleciona jest wzorowaną na pajęczynie siatką, z promienistymi włóknami rozchodzącymi się od środka oparcia. Siatka jest na tyle elastyczna, że ściśle dopasowuje się do kształtu ciała, przez co wywierany nań nacisk rozkłada się równomiernie, zapewniając wygodę podczas długich podróży.

Środek oparcia jest na wysokości łopatek, co ułatwia ruchy rotacyjne klatki piersiowej względem osi obrotu siedziska. Dzięki temu pozycja głowy pozostaje stabilna, a tułów jest doskonale podtrzymywany. Dodatkową zaletą jest cieńszy profil foteli, co przyczynia się do obniżenia masy samochodu.

Oparcie wyplatane jest z użyciem wzorowanego na nici pajęczej jedwabistego włókna syntetycznego*, które w odróżnieniu od tradycyjnych polimerowych włókien sztucznych jest przyjazne dla środowiska naturalnego. Jego głównym składnikiem jest proteina, uzyskiwana w procesie fermentacji bakteryjnej, która następnie jest skręcana w przędzę i przetwarzana w nowatorski materiał o doskonałych własnościach amortyzacyjnych (rozciągliwości).

*QMONOSTM: materiał opracowany przez Spiber Inc.

 

od 12 lat
Wideo

Bezpieczeństwo na drogach podczas weekendu i w Boże Ciało

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty