We współczesnych samochodach typowym układem jest stosowanie hamulców tarczowych kół przedniej osi i hamulców bębnowych kół tylnych. Okładziny cierne przednie, zwane popularnie klockami, tarcze, bębny, szczęki hamulcowe i układ hydrauliczny muszą być niezawodne.

Dlatego zaleca się regularne sprawdzanie klocków hamulcowych i ich wymianę po zmniejszeniu się grubości materiału ciernego do 2 mm.
Tarcze hamulcowe należy sprawdzać przy każdej wymianie klocków. Grubość materiału kwalifikującą tarcze do wymiany znają mechanicy w serwisie. W celu uniknięcia nierównomiernego hamowania zawsze muszą być wymienione dwie tarcze hamulcowe na tej samej osi.
Bębny hamulcowe są mniej obciążone niż tarcze i wytrzymują dłuższe przebiegi. Uszkodzone, mogą powodować zarzucanie tyłu pojazdu przez blokowanie kół. Często uszkodzeniu ulega tzw. korektor siły hamowania. Należy regularnie sprawdzać stan bębnów i szczęk hamulcowych. Szczęki należy wymieniać, gdy grubość okładzin jest mniejsza niż 1,5 mm, lub gdy są zanieczyszczone smarem lub płynem hamulcowym.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?