Jednak rośnie

(TSz) Źródło: Samar
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
W czerwcu 2007 roku sprzedaż nowych samochodów osobowych na polskim rynku wyniosła 25 809 sztuk. Taki wynik oznacza niewielki wzrost w stosunku do poprzedniego miesiąca (o 0,18 proc.), ale znacznie wyraźniejszy - o ponad 23,0 proc. - w stosunku do czerwca ubiegłego roku.

W czerwcu 2007 roku sprzedaż nowych samochodów osobowych na polskim rynku wyniosła 25 809 sztuk. Taki wynik oznacza niewielki wzrost w stosunku do poprzedniego miesiąca (o 0,18 proc.), ale znacznie wyraźniejszy - o ponad 23,0 proc. - w stosunku do czerwca ubiegłego roku
.

 

Średnia dzienna sprzedaż wyniosła 1032 auta, jeśli jednak uwzględnimy czerwcowy "długi weekend" - przekracza 1122 sztuki i tym samym stanowi kolejny tegoroczny rekord.

 

Skumulowana sprzedaż w pierwszym półroczu wyniosła 149 616 sztuk i jest o niemal 25 proc.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

większa niż rok wcześniej. Mniejsze wyniki niż przed rokiem uzyskało tylko siedmiu producentów, przy czym jedna firma sklasyfikowana jest w pierwszej dziesiątce (Renault, 8. lokata), jedna - w drugiej dziesiątce (Nissan, 15. lokata), jedna - w trzeciej dziesiątce (Chrysler, 29. lokata), a pozostałe na jeszcze dalszych miejscach listy najchętniej kupowanych marek na polskim rynku.

 

Fiat atakuje

Kolejność dziesięciu najpopularniejszych producentów jest na koniec czerwca identyczna, jak miesiąc wcześniej, warto j

Tab. Samar
Tab. Samar

ednak podkreślić, że drugi wynik miesięcznego zestawienia - 2 733 auta - uzyskał Fiat, wyprzedzając tym samym Skodę, która sprzedała 2 728 swoich aut. Bezkonkurencyjna pozostaje Toyota, której czerwcowy wynik wyniósł 2 892 auta. Toyota umocniła się na pozycji lidera rynku, sprzedając od początku roku 19 053 samochody, o 25,4 proc. więcej niż przed rokiem. Udział japońskiej marki w polskim rynku wynosi obecnie 12,7 proc. Minimalny spadek udziału rynkowego (o 0,2 proc.) odnotowała Skoda. Na zakup czeskich aut zdecydowało się w pierwszym półroczu 17 054 klientów, o ponad 23,0% więcej niż rok wcześniej.

 

Wspomniany wcześniej Fiat sprzedał w okresie sześciu miesięcy 14 470 samochodów, co oznacza 13,7 proc. wzrostu w porównaniu z ubiegłym rokiem. To jeszcze nie wystarczyło do utrzymania udziału w rynku na poziomie sprzed roku - nastąpił spadek z 10,6 do 9,7 proc. Czwarty na liście Opel

Tab. Samar
Tab. Samar

uzyskał większy wynik sprzedaży niż rok wcześniej - 13 380 sztuk, +5,7 proc. - ale jeszcze dotkliwiej osłabił swoją pozycję - udział marki w rynku spadł z 10,6 do 8,9 proc.

 

Niezmiennie piąte miejsce w rankingu zajmuje Ford z wynikiem tegorocznej sprzedaży w wysokości 10 861 aut, o 18,1 proc. większej niż przed rokiem. To kolejna marka, której udział w rynku zmniejszył się w ciągu roku, w tym przypadku z 7,7 do 7,3 proc. Kolejna lokata należy do Peugeot. Francuski producent sprzedał w Polsce 10 272 auta, o 36,2 proc. więcej niż w ubiegłym roku i zwiększył nieco swój udział w rynku - do 6,9 proc.

 

Więcej Volkswagenów

Rekordowe w gronie czołowych marek polskiego rynku tempo wzrostu sprzedaży osiągnął Volkswagen. Na zakup niemieckich aut zdecydowało się od początku roku 9 740 klientów, o 66,1 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki wzrósł w tym czasie z 4,9 do 6,5 proc. Na ósmym

Tab. Samar
Tab. Samar

miejscu uplasował się wspomniany na wstępie Renault.

 

Sprzedaż po sześciu miesiącach roku wyniosła 8 160 sztuk, to o 3,1 proc. mniej niż rok wcześniej. W konsekwencji francuska firma zmniejszyła swój udział w rynku do 5,5 proc. Kolejną pozycję zajmuje ostatni producent znad Sekwany - Citroen. Wynik w wysokości 7 040 sprzedanych pojazdów jest co prawda o blisko 14,6 proc. większy niż przed rokiem, ale nie pozwolił na zachowanie udziału w rynku na ubiegłorocznym poziomie - nastąpił spadek z 5,1 do 4,7 proc.

 

Pierwszą dziesiątkę podsumowania zamyka ponownie Honda, której auta kupiło łącznie 6 502 klientów, o 42,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Japońska marka opanowała w ciągu sześciu miesięcy 4,4 proc. polskiego rynku (o 0,6 proc. więcej niż przed rokiem). Największe wskaźniki procentowe wzrostu tegorocznej sprzedaży osiągnęły marki z dalszych pozycji listy: Kia (11. lokata, 4 363 auta, +111,0 proc.), Suzuki (13. lokata, 3 442 auta, +121,4 proc.), Dodge (26. lokata, 330 sztuk, +725,0 proc.), Łada (36. lokata, 96 aut, +108,7 proc.) czy Lancia (37. lokata, 84 auta, +133,3 proc.). Nieco mniejsze tempo wzrostu wykazuje sprzedaż BMW (+74,1 proc.), Land Rovera (+66,7 proc.), Porsche (+47,6 proc.) czy Jaguara (+53,9 proc.). 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie