Izera. W taki sposób ma być sprzedawany polski samochód elektryczny

OPRAC.:
Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Obserwując to, co się dzieje na rynku, ElectroMobility Poland zakłada, że sprzedaż Izery będzie opierała się na czterech głównych kanałach.
Obserwując to, co się dzieje na rynku, ElectroMobility Poland zakłada, że sprzedaż Izery będzie opierała się na czterech głównych kanałach. Marzena Bugala-Astaszow Polska Press
ElectroMobility Poland, właściciel marki Izera, planuje zbudować nowoczesny, efektywny i „lekki” system dystrybucji oparty na sprzedaży w internecie, a także nowoczesne formy sprzedaży bezpośredniej, takie jak m.in. zlokalizowane w miastach concept stores czy mobilne pop-up stores.

Prace nad systemem sprzedaży Izery realizowane są równolegle do innych kluczowych procesów projektowych, takich jak prace nad opracowaniem gamy modelowej samochodów, budowa łańcuchów dostaw czy budowa fabryki dla Izery. Polski „elektryk” będzie sprzedawany w ramach nowoczesnego systemu dystrybucji, który zostanie oparty na najlepszych wzorcach rynkowych sprawdzonych u partnerów ElectroMobility Poland.

„Na świecie odchodzi się od dużych, rozbudowanych salonów dilerskich. My także zmierzamy w tym kierunku. Chcemy odpowiadać na potrzeby klientów i tam, gdzie toczy się ich codzienne życie, dać im możliwość poznania naszej marki i naszych samochodów” - mówi Sławomir Bekier, członek zarządu ds. finansowych ElectroMobility Poland. Podkreśla, że do odbiorcy dociera się teraz przede wszystkim poprzez efektywne kanały internetowe. „Ważne jest jednak stworzenie klientowi możliwości rozmowy z przedstawicielem marki i bezpośredniego, fizycznego kontaktu z samochodem i marką” - zauważa.

Na nowoczesne kanały dystrybucji stawia również partner technologiczny ElectroMobility Poland - globalny koncern Geely, właściciel takich marek jak Zeekr, smart czy Volvo. W jaki sposób jest zorganizowana sieć sprzedaży chińskiego producenta, który w zeszłym roku sprzedał ponad dwa miliony aut na całym świecie?

„Nasze sklepy lokalizujemy w miejscach odwiedzanych podczas podróży, gdzie robi się zakupy lub spożywa posiłki, takich jak np. duże centra handlowe. W ten sposób możemy nawiązywać z konsumentami bezpośredni i stały kontakt” - mówi Ashley Sutcliffe, Director Global Communications Geely Holding Group.

Nawet jeśli efektem wizyty w concept store nie będzie od razu zakup auta, to ważne jest zaznaczenie obecności marki w przestrzeni publicznej.

„Zakładamy, że wcześniej czy później klienci wrócą, by kupić nasz produkt, także za pośrednictwem kanałów cyfrowych. W związku z tym posiadamy znaczną liczbę sklepów na różnych popularnych platformach internetowych” – dodaje Ashley Sutcliffe.

Obserwując to, co się dzieje na rynku, ElectroMobility Poland zakłada, że sprzedaż Izery będzie opierała się na czterech głównych kanałach.

„W przestrzeni cyfrowej, czyli w internecie, z wykorzystaniem efektywnych narzędzi e-commerce oraz fizycznej - w postaci Izera Home, concept stores oraz pop-up stores” - mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor sprzedaży, marketingu i ścieżki klienta w ElectroMobility Poland.

Izera Home można porównać do tradycyjnego punktu dilerskiego, w którym mieści się zarówno salon samochodowy z ekspozycją różnych modeli aut, jak i punkt serwisowy. Będzie on znajdował się poza centrum miasta, jednak w lokalizacjach, do których można łatwo dotrzeć. W takim miejscu będzie można załatwić wszystkie formalności związane z zakupem auta, a także odbyć jazdę próbną.

„Z kolei concept store to format, który jest tam, gdzie potencjalny nabywca będzie obecny. Może to być centrum handlowe czy centrum miasta. W takim kompaktowym obiekcie będzie można dowiedzieć się, czym jest marka Izera, samochód elektryczny, na czym polega elektryfikacja motoryzacji, czyli zdobyć doświadczenie związane z marką, ale niekoniecznie z całą obudową punktu dilerskiego” - opowiada Wojciech Mieczkowski.

Kolejnym pomysłem na zwiększenie zasięgu sprzedaży Izery jest pop-up store, czyli mobilny punkt prezentacji samochodu, pojawiający się tam, gdzie jest zainteresowanie marką, a gdzie dostęp do niej jest na co dzień mniejszy.

„W dzisiejszej motoryzacji oferta dla klienta i sposób dotarcia do niego stanowią nie mniej ważne atuty marki co parametry i wygląd samochodu. Nowa marka polskich elektryków chce zachęcić swoich przyszłych klientów także w ten sposób, sięgając po wzorce rynkowe, wykorzystując trendy i szukając nowoczesnych i optymalnych rozwiązań w zakresie sprzedaży” - przekonują przedstawiciele EMP.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Źródło:

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty