Przyczyną było nierealizowanie pełnych szkoleń dla kierowców zawodowych, prowadzących pojazdy ciężarowe, autobusy i ciągniki rolnicze.
Inspektorzy ITD, na wniosek wojewody przeprowadzili kontrole w kilku przedsiębiorstwach przewozowych. Analiza pracy tachografów ujawniła, że niektórzy kierowcy w tym samym czasie byli w pracy i jednocześnie odbywali obowiązkowe szkolenie.
Zawodowi kierowcy co pięć lat są zobowiązani do przejścia obowiązkowych teoretycznych szkoleń trwających 35 godzin (7 h dziennie). Oznacza to, że ośrodek powinien prowadzić zajęcia przez 5 dni, tymczasem w niektórych OSK wydawano świadectwa kwalifikacji zawodowej po trzech, a czasami nawet po jednym dniu szkolenia.
Zobacz także: Oryginały, podróbki, a może po regeneracji - jakie wybrać części zamienne do auta?
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?