
Na polskim rynku oferta aut, które zasilane są fabrycznie w LPG, cały czas się rozbudowuje. Pojęcie „fabryczna instalacja LPG” powinna być w poprzednim zdaniu w cudzysłowie, ponieważ bramę fabryki wyposażone w instalację gazową opuszczają jedynie Opel i Dacia. Pozostałe marki oferują auta z instalacją montowaną u importera bądź bezpośrednio w salonie. Tak naprawdę dla klienta ma to niewielkie znaczenie.
Gwarancja oszczędności
Wszystkie samochody, które opuszczają salon wyposażone w instalację, objęte są pełną gwarancją, a klient może bez przeszkód jeździć swoim nowym samochodem, tankując LPG. Instalacja gazowa montowana w fabryce jest zazwyczaj lepiej ukryta w samochodzie, a samo auto ma kilka zmian, by lepiej od początku było przystosowane do zasilania LPG. Silniki zazwyczaj mają twardsze gniazda zaworowe, komputer jest już fabrycznie przystosowany do sterowania silnikiem zasilanym LPG, a wnętrze jest minimalnie zmodyfikowane ‒ przełącznik paliwa jest w fabrycznym przycisku, a wskaźnik poziomu paliwa zintegrowany jest z tym od benzyny.