Producent ze Stuttgartu od wielu lat prowadzi badania nad rozwojem tej technologii, jednocześnie pracując nad systemami w 100% elektrycznymi. Jednak ekonomiczna odmiana Klasy E będzie korzystała z napędu hybrydowego. W USA Mercedes zaprezentuje ten model w dwóch wersjach - E300 i E400. Druga z nich będzie oferowana jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych.
Mercedes E300 BlueTec, bo tak brzmi pełna nazwa tego pojazdu, będzie wyposażony w czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2.1-litra, który generuje moc 200 KM i aż 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje on z motorem elektrycznym o mocy 27 KM, który został umieszczony w obudowie skrzyni biegów. Niestety z powodu małej pojemności baterii (0.8 kWh), auto jest w stanie przejechać zaledwie 1,5 kilometra korzystając z napędu elektrycznego. W dodatku pojazd rozpędzi się wówczas do maksymalnie 55 km/h.
Jednak dzięki hybrydowego układowi napędowemu, Mercedes znacząco zredukował poziom emisji CO2, który wynosi teraz 109 g/km. Co więcej, zastosowanie takich systemów, jak np. start&stop, odzyskiwanie energii z hamowania czy opon o niskich oporach toczenia, pozwoliło na uzyskanie średniego zużycia paliwa na poziomie 4,2 l/100 km. Jednocześnie, Mercedes E300 jest stosunkowo szybkim pojazdem. Osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego zajmuje mu 7,5 sekundy.
Druga odmiana hybrydowej Klasy E, E400, będzie korzystała z benzynowego silnika 3.5 V6, i takiego samego jak w przypadku wersji wysokoprężnej motoru elektrycznego. Jak podaje producent, auto potrzebuje średnio 8,7 l benzyny na każde 100 km.
Producent nie podał jeszcze daty wejścia E300 i E400 do sprzedaży.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?