Globalna akcja serwisowa Hondy

(pp)
Fot. Honda
Fot. Honda
Honda rozpoczęła jedną z największych akcji serwisowych ostatnich lat. Do naprawy wezwano ponad 300 tys. samochodów na świecie. Wszystkiemu winna jest wadliwa konstrukcja poduszek powietrznych.
Fot. Honda
Fot. Honda

Akcja dotyczy w głównej mierze modeli Accord, Civic, Odyssey, Pilot i CR-V, wyprodukowanych w latach 2001-2002. Nieprawidłowa konstrukcja poduszki powietrznej sprawia, że podczas wypadku otwiera się ona ze zbyt dużą siłą, powodując dodatkowo oderwanie się niektórych elementów deski rozdzielczej. Mogą one być przyczyną poważnych urazów, a nawet śmierci pasażerów.

**CZYTAJ TAKŻE

Honda Civic 9. generacjiHonda Civic Type R do serwisu

**

Dotychczas zanotowano 20 takich przypadków, w tym dwa, które zakończyły się tragicznie. Oba miały miejsce w USA w 2009 roku. Jak poinformował japoński producent, akcją zostało objętych 273 tys. aut w Stanach Zjednoczonych, 27 tys. w Kanadzie, 2 tys. w Japonii i 359 w Europie. W Polsce nie sprzedano żadnego modelu z wadliwą poduszką powietrzną.

Jak powiedział Hajime Kaneko, rzecznik Hondy, przyczyną usterki jest nadmierna ilość wilgoci, jaka gromadzi się w pompce napełniającej gazem poduszkę powietrzną podczas wypadku.

Nie jest to pierwsza tego typu akcja serwisowa japońskiego producenta. W 2010 roku Honda objęła akcją naprawczą ponad 900 modeli. Wówczas awaria także dotyczyła nieprawidłowego działania poduszek powietrznych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty