Ford też będzie elektryczny

(ip)
Firma Ford Motor Company zamierza wprowadzić do sprzedaży pięć elektrycznych samochodów w Ameryce Północnej do 2012, a w Europie do 2013 roku.

W wyniku zaangażowania w rozszerzenie globalnej strategii pojazdów elektrycznych Ford wprowadzi: w 2011 roku Forda Transit Connect, zaś w 2012 roku Forda Focus, oba o napędzie całkowicie elektrycznym.

Fabryka Forda w Walencji w Hiszpanii wyprodukuje w 2013 roku pierwsze hybrydowe modele dla klientów w Europie. Będą to dwie nowoczesne wersje Forda C-Max: z napędem w pełni hybrydowym (HEV) i z możliwością ładowania z sieci elektrycznej (PHEV). Piąty samochód również będzie hybrydą następnej generacji. Zostanie przedstawiony w późniejszym terminie.

- Nasz plan dostawy pięciu elektrycznych samochodów Ford jest już w zaawansowanej fazie realizacji, co ucieszy naszych klientów zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej - powiedział na salonie samochodowym Paryż 2010 Stephen Odell, prezes zarządu i dyrektor zarządzający Ford of Europe. - Ze względu na zwiększone zainteresowanie klientów w Europie elektrycznymi wersjami naszych samochodów zwiększamy wysiłki mające na celu wprowadzenie takich modeli na rynek równolegle z naszymi modelami wyposażonymi w silniki benzynowe EcoBoost i silniki wysokoprężne Duratorq - dodał Odell.

W oczekiwanych nowych modelach Ford C-Max PHEV i HEV, podobnie jak w hybrydach następnej generacji, zostanie zastosowany system szeregowo-równoległy z wysokowydajnym silnikiem opartym na cyklu Atkinsona w połączeniu z wysokonapięciowym elektrycznym trakcyjnym silnikiem-generatorem i akumulatorem litowo-jonowym.

W hybrydzie szeregowo-równoległej silnik elektryczny i silnik na paliwo mogą działać razem lub oddzielnie w celu uzyskania maksymalnej wydajności. Silnik spalinowy może działać także niezależnie od prędkości pojazdu, w zależności od potrzeby ładując akumulatory lub przekazując moc na koła. Sam silnik elektryczny może dostarczyć do kół wystarczającą moc podczas jazdy z niewielką prędkością i niedużym obciążeniem i współpracować z silnikiem spalinowym przy wyższej prędkości jazdy. W związku z tym Ford Fusion Hybrid obecnej generacji może działać w elektrycznym trybie oszczędzającym paliwo do prędkości około 75 km/h w niektórych warunkach i na krótkich odległościach.

Natomiast przyszła hybryda Forda typu Plug-In (z możliwością ładowania z sieci elektrycznej) ma działać w trybie elektrycznym przy jeszcze większej prędkości niż systemy obecnej generacji.

Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty