Fiat Chrysler Automobiles i PSA łączą siły. Na czym polega fuzja?

Mariusz Michalak
Fot. Fiat
Fot. Fiat
Zarządy koncernów Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i PSA podpisały umowę o połączeniu. Tym samym powstał czwarty co do wielkości producent samochodów.

Fuzja nastąpi w stosunku 50:50, a że żaden z akcjonariuszy nie będzie mógł mieć więcej niż 30 proc. głosów na zgromadzeniu akcjonariuszy

Rocznie obie firmy sprzedają 8,7 mln aut, z czego przychody wynoszą niemal 170 miliardów euro, a zysk operacyjny przekracza 11 mld euro. Szacuje się, że od pierwszego roku połączenia uda się zaoszczędzić 3,7 mld euro. Oszczędności mają pochodzić  ze wspólnego konstruowania napędów i płyt podłogowych. 

Firmy zapewniają, że nie będą zamykane fabryki. Fuzja ma pozwolić na konkurowanie m.in. z Toyotą Volkswagenem oraz sojuszem Renault-Nissan-Mitsubishi.

Do obu koncernów należą marki: Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Jeep, Maserati, Chrysler, Dodge, RAM, SRT oraz Citroen, Peugeot, Opel, DS i Vauxhall.

Prezesem nowej grupy zostanie Carlos Tavares (PSA), natomiast szefem rady nadzorczej będzie John Elkann z FCA.

Zobacz także: Taki jest Opel Corsa szóstej generacji.__

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty