Ferrari z silnikami Panerai

Wiesław Litewski
Ferrari Granturismo Chronograph
Ferrari Granturismo Chronograph
Ogłoszona w 2006 roku współpraca pomiędzy firmami Panerai i Ferrari dała pierwsze efekty: dwie specjalne kolekcje zegarków.

Dwie ikony włoskiego rynku działając wspólnie uzyskały świetny efekt - zegarki zaprojektowane przez Panerai i dopracowane przez Ferrari.

Ferrari Granturismo Chronograph
Ferrari Granturismo Chronograph

Powstały dwie kolekcje: Ferrari Granturismo i Ferrari Scuderia. Zegarki są imponujące, głównie dzięki zupełnie wyjątkowym kształtom obudowy - aerodynamicznej, opracowanej przez projektantów Panerai.

Wypukłe wycięcie na szkiełku w zegarku, centralnie umieszczone na tarczy logo Ferrari i głęboko osadzone wskazówki dodatkowych funkcji przypominają zegary kontrolne na desce rozdzielczej samochodu.

Dekoracyjnie wykonana koronka oraz dwa dodatkowe przyciski są inspirowane niektórymi detalami z deski rozdzielczej Ferrari. Ferrari zajęło dla siebie front zegarka, natomiast Panerai tylny dekiel.

Obie serie mają swoje cechy charakterystyczne. Znakiem charakterystycznym modeli Scuderia jest żółta tarcza z wierzgającym koniem i czarny kaszmirowy pasek z cielęcej skóry szyty na krawędziach dla przypomnienia niektórych modeli Ferrari. Wewnętrzna strona paska jest z żółtej skóry krokodyla.

Elementem rozpoznawalnym dla modeli Granturismo jest logo Ferrari jako wierzgający koń i charakterystyczne litery. Pasek jest wykonany z czarnej skóry krokodyla z czerwoną skórą od strony wewnętrznej.

Ferrari Granturismo GMT - cena 7,9 tys. euro
Ferrari Granturismo GMT - cena 7,9 tys. euro

Wszystkie wersje są to zegarki raczej duże z 45-cio mm stalową obudową. Automatyczny chronometr oraz model GMT są również dostępne w wersji z czerwonego złota.

Angelo Bonati był od zawsze nr 1. w Panerai. Oto jego wypowiedź jakiej udzielił 00/24 The Ultimata Watch Magazine opisując nawiązanie współpracy z firmą jeszcze bardziej włoską niż jego Panerai:

"Zdaliśmy sobie sprawę, że może to być bardzo ciekawy pomysł i chcieliśmy go przedyskutować z Ferrari. Mamy podobny wolumen produkcji rocznej, tworzymy prestiż naszych wyrobów oparty na jakości i atrakcyjnym wzornictwie, najwięcej uwagi poświęcamy technicznej stronie naszych zegarków. Ważnym elementem naszej strategii jest fakt, że zupełnie inaczej niż inni producenci zegarków podeszliśmy do współpracy z firmą motoryzacyjną. Inne firmy biorą jakiś model zegarka z "półki" dodają do niego logo wybranej firmy samochodowej i rozpoczynają sprzedaż. My wybraliśmy

Panerai Radiomir 10 days GMT (wersja limitowana 550 egzemplarzy, koperta ze złota białego, żółtego lub platyny) - cena 39 tys. euro
Panerai Radiomir 10 days GMT (wersja limitowana 550 egzemplarzy, koperta ze złota białego, żółtego lub platyny) - cena 39 tys. euro

zupełnie inną formę działania.

Ferrari jest jedną z najsłynniejszych nazw na świecie i gdy podjęliśmy inicjatywę rozpoczęcia współpracy z tak słynną firmą wiedzieliśmy jak powinniśmy współdziałać aby odnieść sukces. Uznaliśmy, że nazwa Ferrari powinna zająć miejsce główne (pole position) w tym małżeństwie. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy, że Panerai stworzy kolekcję zegarków specjalnie dla Ferrari.

Najnowocześniejsza technologia zastosowana w silnikach Ferrari dodaje nowego, specjalnego błysku naszym zegarkom.

Czy powinniśmy produkować zegarki dla Ferrari w ograniczonych ilościach dlatego, że samochody Ferrari są również produkowane w limitowanej ilości? Popatrzmy na to z innej perspektywy: Ferrari produkuje każdego roku około 6 tys samochodów. Do dziś jest na świecie ponad 80 tys pojazdów tej marki, z tego około 25 tys samochodów zmieniło właściciela. To oznacza, że jest bardzo duża ilość potencjalnych klientów na zegarki Ferrari.

Nasze zegarki będą rozprowadzone wyłącznie przez naszą sieć sprzedaży detalicznej na świecie (450 sklepów).

Jest oczywiste, że związek pomiędzy Panerai i Ferrari powinien doprowadzić do współpracy pomiędzy firmą zegarmistrzowską i wyczynowym sportem samochodowym. Uważamy, że zegarki Ferrari są związane bardziej ze sportowymi autami niż z wyścigami Formuły 1.

Firma planuje rozwinąć swoją własną pozycję również na rynku producentów zegarków. Bonati już wie jak to osiągnąć. "My nie jesteśmy firmą odzieżową kierującą się chwilową modą, jesteśmy firma technologiczną i tak chcielibyśmy być postrzegani przez klientów. Będziemy nadal wprowadzali na rynek duże zegarki. Zegarki ze znakiem fabrycznym Panerai mają wymiary pomiędzy 40 i 47 mm. Jest to część naszego brandu. Jeżeli rozejrzymy się dookoła, mamy wszędzie "duże rozmiary": samochody, domy, okręty, telewizory i wiele innych rzeczy. Ludzie potrzebują więcej przestrzeni, wszystko staje się większe.

Niewiele zegarków jest tak łatwo rozpoznawanych, nie ma wątpliwości aby rozpoznać na czyimś ręku zegarek PANERAI LUMINOR. Od momentu jego zaprezentowania w roku 1998 na Salonie w Genewie (SIHH) ten model stał się natychmiast legendą a jego historia zaczęła się w czasie II Wojny Światowej.

Dzisiejsza nazwa "Panerai" miała swoją historyczną nazwę Officine Panerai. Odtworzenie pełnej historii "Panerai" nie jest obecnie możliwe, ponieważ wiele najważniejszych dokumentów firmy została utracona w czasie powodzi, która nawiedziła Florencję w roku 1966.

Jednakże jest potwierdzone, że firma została założona w 2-giej połowie XIX wieku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty