Duże zmiany na autostradach. Kierowcy muszą się dostosować, a zostało tylko kilka dni

Materiał informacyjny Hilltech
fot. mat. prasowe hilltech.pl
fot. mat. prasowe hilltech.pl
Już tylko kilka dni pozostało do wygaszenia systemu poboru opłat drogowych viaToll. By korzystać z płatnych odcinków dróg w Polsce, kierowcy mogą zainstalować nową aplikację, posiadać lokalizator w pojeździe (ZSL) lub urządzenie pokładowe (OBU) zgodne z nowym systemem eToll. Tylko od przewoźników zależy, jakie rozwiązanie wybiorą. Warto się zastanowić, bo niektóre urządzenia mają dodatkowe funkcje np. przyjmowanie płatności kartą, giełdę transportu czy monitoring floty pojazdów.

Wrzesień to ostatni miesiąc przejściowy, w którym obowiązują dwa systemy do poboru opłat za przejazd na płatnych odcinkach dróg w Polsce - stary system viaToll i nowy eToll. Od października będzie już obowiązywał jedynie eToll, oparty o technologię wyznaczania pozycji użytkownika poprzez pozycjonowanie satelitarne i wirtualne bramownice.

Kierowcy pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t mogą wybrać najdogodniejszy dla siebie sposób przekazania danych lokalizacyjnych do systemu eToll. Dostępne są 3 metody: za pomocą aplikacji instalowanej na urządzeniu mobilnym, lokalizatorów zamontowanych w pojazdach (ZSL) lub urządzeń pokładowych (OBU).

Te ostatnie mogą być wygodnymi urządzeniami mobilnymi z systemem Android, ale nie tylko.– Głównym zadaniem urządzenia pokładowego OBU jest przekazywanie do Krajowej Administracji Skarbowej informacji geolokalizacyjnych pojazdu, tak by naliczyć opłaty drogowe. Nasze urządzenie HILLTECH OBU P2 dodatkowo ma też funkcję przyjmowania płatności bezgotówkowych. Dzięki temu rozwiązaniu kierowcy mogą przyjmować płatności za towary oraz usługi podczas kontaktu z klientem. Środki pieniężne spływają na rachunek bankowy firmy transportowej – nie trzeba czekać na koniec terminu płatności z faktury ani rozliczać gotówki – mówi Wojciech Maślany z firmy Hilltech.

Zobacz urządzenie - https://obu-etoll.hilltech.pl/etoll-obu

Dodaje, że urządzenia OBU, w przeciwieństwie do ZSL, są przenośne, wygodnie ładowane w gnieździe zapalniczki, dzięki czemu możliwe jest użytkowanie jednego sprzętu w różnych samochodach. - Należy jednak pamiętać, by dokonać odpowiedniej zmiany w aplikacji eToll – podkreśla Wojciech Maślany z Hilltech. Warto wybrać również firmę, która zapewni instalację i serwis urządzenia OBU oraz wesprze przewoźnika w formalnościach czy rejestracji w nowym systemie eToll. Ważny jest także system rozliczenia – firma Hilltech wynajmuje OBU P2 za kilkanaście złotych miesięcznie, nie ma więc potrzeby kupowania urządzenia, co mogłoby się wiązać z  jednorazowym wysokim wydatkiem. W cenie najmu jest instalacja urządzenia i ewentualny serwis. 

O firmie Hilltech

Hilltech powstał w 2006 r. Główna działalność firmy to obsługa punktów handlowych z zakresu sieci informatycznych, systemów sprzedaży oraz systemów płatniczych(terminale płatnicze, opłatomaty, wpłatomaty kasjerskie), a także płatności za opłaty drogowe. Hilltech jest także wybranym przez KAS wykonawcą integracji systemu e-Toll z wydawcami kart flotowych. W ostatnich latach firma rozszerzyła również ofertę produktów i usług o systemy dla automatyki przemysłowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty