Dębica S.A. wśród „100 Najcenniejszych Firm”

(ip)
Gala Najcenniejsze Firmy Newsweeka Marta Koniopacka  Dyrektor ds Komunikacji, Fot: Dębica
Gala Najcenniejsze Firmy Newsweeka Marta Koniopacka Dyrektor ds Komunikacji, Fot: Dębica
Firma Oponiarska Dębica S.A. zajęła trzecią pozycję wśród przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej w elitarnym rankingu „100 Najcenniejszych Firm” tygodnika „Newsweek” oraz międzynarodowej firmy doradczej A.T. Kearney.

W odróżnieniu od innych niezależnych rankingów, które klasyfikują firmy głównie poprzez pryzmat ich wartości rynkowej,

Gala Najcenniejsze Firmy według "Newsweeka", Fot: Dębica
Gala Najcenniejsze Firmy według "Newsweeka", Fot: Dębica

premiując rynkowych gigantów, ranking przygotowany przez tygodnik „Newsweek” skupia się na Spółkach najbardziej przebojowych. Wyróżnione zostały zwłaszcza te, które okres kryzysu i zadyszki w większości branż wykorzystały jako trampolinę do przyśpieszenia własnej ekspansji i wzmocnienia swojej pozycji na rynku, a jednocześnie wyraźnie zwiększyły swoją wartość, co zostało ocenione na podstawie przychodów ze sprzedaży produktów czy usług.

„Nasza Spółka jest w bardzo dobrej kondycji, mimo wciąż rosnących kosztów surowców i pogarszających się ogólnych wskaźników ekonomicznych na kluczowych rynkach zagranicznych, do których eksportujemy ponad 80% naszej produkcji. W 2011 roku osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe w całej historii Spółki. Przychody ze sprzedaży wyniosły niemal 2,5 miliarda złotych, czyli niemal o 30% więcej niż w 2010 roku. Tak dobrą sytuację osiągnęliśmy dzięki konsekwentnej strategii, ale także prowadzonym inwestycjom, w których skupiamy się na

Gala Najcenniejsze Firmy Newsweeka Marta Koniopacka  Dyrektor ds Komunikacji, Fot: Dębica
Gala Najcenniejsze Firmy Newsweeka Marta Koniopacka Dyrektor ds Komunikacji, Fot: Dębica

zwiększaniu produkcji opon typu High Performance i Ultra High Performance przeznaczonych do nowoczesnych samochodów osobowych osiągających wysokie prędkości” – powiedział Jacek Pryczek, prezes zarządu Dębica S.A.

Ranking tygodnika „Newsweek” i A.T Kearney przedstawia te spośród notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółek, które najszybciej budują swoją wartość rozumianą jako wypadkowa tempa zwiększania przychodów oraz wzrostu kapitalizacji giełdowej. Przede wszystkim pod uwagę wzięto tempo wzrostu przychodów (tzw. CAGR – Compound Annual Growth Rate), ponieważ jest głównym wyznacznikiem tego, jak firma jest w stanie zamienić pomysły i innowacje na efekt rynkowy. Uznano, że przychody będą bardziej miarodajne niż zmiana kapitalizacji, która bywa efektem płynności obrotu akcjami na giełdzie czy ogólnych nastrojów inwestorów.

„Ranking 100 Najcenniejszych Firm Newsweeka” jest kolejnym, w którym znalazła się Firma Oponiarska Dębica S.A. w ciągu

Gala Najcenniejsze Firmy Newsweeka Marta Koniopacka  Dyrektor ds Komunikacji, Fot: Dębica
Gala Najcenniejsze Firmy Newsweeka Marta Koniopacka Dyrektor ds Komunikacji, Fot: Dębica

ostatnich miesięcy. Także w kwietniu br. Spółka została wyróżniona w rankingu „Filarów Polskiej Gospodarki”, przygotowanym przez dziennik „Puls Biznesu” oraz agencję badania opinii TNS Pentor. Ranking jest pierwszym w Polsce katalogiem dużych firm, odgrywających czołową rolę w poszczególnych województwach, a finaliści zostali wskazani przez lokalne samorządy. Wyróżnione pięć przedsiębiorstw z województwa podkarpackiego, tak jak Dębica S.A., charakteryzuje się stabilnością ekonomiczną oraz posiada znaczący udział w rozwoju regionu zarówno jako pracodawca, jak i podmiot wspierający działania na rzecz rozwoju lokalnej społeczności.

Z kolei, według rankingu największych eksporterów - przygotowanego przez „Rzeczpospolitą” - spółka należy do grona 30. największych polskich eksporterów. O rosnącej pozycji przedsiębiorstwa w skali całego kraju świadczą także wnioski z analizy rankingu „Lista 500” także dziennika „Rzeczpospolita”, w którym Dębica S.A. zajęła 37. lokatę pod względem udziału eksportu w całości sprzedaży.

Warto dodać, że Firma Oponiarska Dębica S.A. jest liderem polskiego rynku opon do samochodów osobowych i dostawczych. Od 1995 roku inwestorem strategicznym w spółce jest amerykański koncern The Goodyear Tire & Rubber Company. Firma produkuje opony takich marek, jak: Dębica, Goodyear, Dunlop, Fulda czy Sava i sprzedaje je w Polsce i 60. krajach na 6. kontynentach m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, USA i Brazylii.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty