Czy multipleks jest lepszy?

Grzegorz Wojtyrowski
Instalacja multipleksowa zastępuje tradycyjny układ elektryczny samochodu pozwalając na przesyłanie sygnałów elektrycznych i zarządzanie nimi przez komputer.

Sygnały płyną po tzw. szynie danych CAN, w wersji cyfrowej, a taka forma pozwala na zarządzanie nimi przez komputer.

 

Dzięki temu rozwiązaniu osiągnięto znaczne zmniejszenie ilości przewodów miedzianych używanych na wiązki elektryczne samochodu oraz podniesiono szybkość przepływu sygnałów.

 

Korzyść dla użytkownika polega m.in. na tym, że komputer ma zaprogramowaną hierarchię ważności sygnałów, istotną z punktu widzenia funkcjonowania auta. Nie pozwala on na włączenie np. ogrzewania szyby, gdy akumulator jest rozładowany a silnik pracuje na wolnych obrotach.

 

Wadą instalacji multipleksowej jest brak możliwości wykonania napraw przez łączenie przewodów oraz wrażliwość na uszkodzenia mechaniczne. W razie awarii trzeba wymieniać cały zespół.

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie