Regularne przekładanie opon na koła innej osi pozwala na osiągnięcie równomiernego zużywania się bieżnika, co może istotnie przedłużyć jego przebieg.
W sezonie opony przekłada się na krzyż, przy czym pneumatyki zakładane na oś napędową powinny być zamieniane stronami. Wyjątkiem od tej reguły są opony o kierunkowej rzeźbie bieżnika, które mają oznaczenie strony pracującej na zewnątrz. Nie należy zapominać o włączeniu w ten proces pełnowymiarowego koła zapasowego.
Jeśli w instrukcji obsługi samochodu nie podano, po jakim przebiegu należy przełożyć opony, można to uczynić po przejechaniu około 12-15 tysięcy km. Po zamianie opon trzeba skorygować ciśnienie, aby odpowiadało wartościom zalecanym przez producenta samochodu.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?