
Polacy najczęściej odsprzedają samochody, odzież, ubranka dla dzieci oraz zabawki. Co siódma oferta sprzedaży używanego auta pochodzi z Mazowsza, któremu po piętach depczą mieszkańcy województwa śląskiego. Z tego ostatniego wywodzi się ponad 11%. wszystkich ogłoszeń samochodów poszukujących nowego właściciela. Na trzecim miejscu rankingu znalazła się Wielkopolska, w której uświadczyć można 9,5% z wszystkich sprzedawanych aut przez osoby prywatne. Na przeciwległych miejscach listy znalazły się kolejno województwo opolskie (2,3 % ofert), świętokrzyskie (3,6 %) oraz podlaskie (3,7 %). To stamtąd pochodzi najmniej ogłoszeń dotyczących sprzedaży auta z drugiej ręki.
**CZYTAJ TAKŻE
7 przykazań kupującego używany samochódWiększość Polaków kupuje samochody używane**
Transakcje motoryzacyjne finalizowane za pośrednictwem sieci gonią już te, które odbyły się po wizycie w komisach samochodowych. W 2010 roku z tych ostatnich w s

woim nowym aucie wyjechało 17% Polaków. Tylko nieco mniej, bo 13 % rodaków, skorzystało jednak z zakupu pojazdu od dotychczasowego właściciela ogłaszającego się w internecie. Tak jak nabywca kilkuletniego Chevroleta Lacetti: - W tym samym dniu, w którym wystawiliśmy ogłoszenie w serwisie internetowym, rozdzwoniły się telefony. Klient przyjechał obejrzeć samochód już następnego dnia, wypytał się o dane techniczne, zaliczył próbną jazdę i podpisaliśmy umowę - mówi Marlena Manthey. A wszystko działo się pod nosem niemal 60 komisów samochodowych, które działają w stosunkowo małym Gnieźnie.
Komisy w oczach potencjalnego sprzedawcy auta mają swoje niewątpliwe zalety, do których należy m.in. możliwość oglądania pojazdu w zasadzie 24 h/dobę przez odwiedzających. Do tego należy również dodać sporą różnorodność w wyborze oglądanych samochodów, co jest szczególnie korzystne dla osób niezdecydowanych. Mimo to pozbywając się dotychczasowego auta na własną rękę, nie trzeba windować ceny przez prowizję narzuconą ze strony właściciela komisu. Internet to również większe audytorium poszukujących dobrych ofert ze swojego regionu. Nie wspominając o tym, że zarówno klient jak i sprzedawca mogą spotkać się osobiście, a nabywca auta ma szansę sprawdzić na własne oczy, czy nie kupuje kota w worku.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?