Budowa Trasy Zielonej. Nową arterią pojedziemy jesienią przyszłego roku

Artur Jurkowski
Fot. Małgorzata Genca
Fot. Małgorzata Genca
Duże zmiany w wyglądzie ul. Młyńskiej w rejonie drogowego "saksofonu", przy połączeniu z ul. Lubelskiego Lipca '80. Z poboczy zniknęły wielkie billboardy reklamowe. - Ich demontaż jest związany z przygotowaniem terenu pod budowę przedłużenia Trasy Zielonej - poinformował wczoraj Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.
Fot. Małgorzata Genca
Fot. Małgorzata Genca

Nowa arteria ma mieć ok. pół kilometra długości. Zacznie się przy al. Piłsudskiego, czyli tam, gdzie kończy się ul. Lubelskiego Lipca '80 i połączy się z odcinkiem Trasy Zielonej, który powstał przy nowym stadionie miejskim. - Nowa ulica będzie miała dwie jezdnie, każda z trzema pasami ruchu - przypominał Kieliszek.

Obecnie trwają głównie prace ziemne. - Wykonywane jest palowanie, czyli wzmacnianie gruntu pod budowę wiaduktu o długości ok. 60 metrów, po którym Trasa Zielona będzie przebiegała nad ul. Dworcową. Uporządkowana została zieleń - wyliczał wczoraj Karol Kieliszek.

"Uporządkowanie zieleni" to nic innego jak wycinka m.in. 274 drzew rosnących na terenie, przez który będzie biegła Trasa Zielona.

Budowa nowej drogi będzie wymagała przeprowadzenia wyburzeń ok. 23 obiektów. - Wśród nich nie ma żadnych budynków mieszkalnych. Głównie są to garaż, wiaty magazynowe, ogrodzenia - precyzował Kieliszek.

Same prace z branży drogowej mają ruszyć wiosną przyszłego roku. Wzdłuż nowej trasy powstaną chodniki, ścieżki rowerowe. Ma być też tam wybudowana trakcja trolejbusowa.  W przyszłości ul. Młyńska będzie drogą ślepą. Powstanie tam ok. 40 miejsc parkingowych. Nowe parkingi pojawią się także w rejonie wiaduktu nad ul. Dworcową.
Roboty mają potrwać do końca września 2015 r.

Budowa przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca '80 pochłonie 27,7 mln zł. Ale nie wszystkie koszty spadną na ratusz. Inwestycja jest realizowana przy  wsparciu z funduszy UE. Magistrat otrzymał na ten cel dofinansowanie w wysokości 17,9 mln zł, ale liczy, że ta kwota wzrośnie do 85 proc. wartości robót.

Decyzja o ostatecznej wysokości dofinansowania powinna zapaść w przyszłym roku.

                                                                                                          Źródło: Kurier Lubelski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty