Budowa obwodnicy śródmiejskiej w Koszalinie. Tu nikt nie pracuje

redakcja.gdp
Budowa obwodnicy śródmiejskiej w Koszalinie. Tu nikt nie pracuje
Budowa obwodnicy śródmiejskiej w Koszalinie. Tu nikt nie pracuje
Na niedokończonym odcinku obwodnicy śródmiejskiej w Koszalinie nic się nie dzieje. Przedłużenie od 4 Marca do Słowiańskiej jest zamknięte dla kierowców, ale jednocześnie nie ma tam ekipy budowlanej.
Budowa obwodnicy śródmiejskiej w Koszalinie. Tu nikt nie pracuje
Budowa obwodnicy śródmiejskiej w Koszalinie. Tu nikt nie pracuje

Kierowcy nie potrafią tego zrozumieć: – Jak to możliwe, że droga wygląda na gotową i jest zamknięta? A jeżeli nie jest jeszcze gotowa, to dlaczego nic tam się nie dzieje? Tam nikt nie pracuje! – komentują mieszkańcy sytuację na nowym odcinku tzw. ringu – od 4 Marca do Słowiańskiej. I mają rację. Zaglądaliśmy na wspomniany plac budowy kilka dni pod rząd. Wczoraj także. Jest totalny zastój, a termin zakończenia zbliża się dużymi krokami – to 30 czerwca.

Wykonawcą tego odcinka jest Strabag, ta sama firma, która kłóci się z ratuszem o poprawki na ul. Gdańskiej (w dalszym ciągu nic się nie wyjaśniło w tej sprawie, Gdańska miała być poprawiona w maju, ale wykonawca nie chce się zgodzić na wskazany zakres prac – chce połatać ulicę, a nie kłaść całych dywaników). A co do ringu – Strabag ma za całość wziąć ponad 15 milionów. Żeby droga mogła być użytkowana brakuje tu jeszcze ostatniej warstwy, zapowiadanych od dawna ekranów dźwiękochłonnych, nie jest dokończona ścieżka rowerowa, no i brakuje oznakowania. Nieoczekiwanie po tygodniach zastoju, po naszych wczorajszych telefonach coś drgnęło: – Dzisiaj, 24 maja, w tej sprawie wiceprezydent Kierzek spotyka się ze Strabagiem – mówi Robert Grabowski, rzecznik ratusza. – Wykonawca miał bowiem wejść na plac budowy w tym tygodniu i tego nie zrobił. Musimy to wyjaśnić.

Podążając dalej, kolejny odcinek ringu sięga od Słowiańskiej do Szczecińskiej. Tu też niewiele się dzieje, ale wykonawca, czyli firma Mostostal ma czas realizacji do stycznia 2013, więc nic dziwnego, że się zbytnio nie spieszy. – Teraz firma zajęła się kanalizacją i układane są krawężniki – mówi rzecznik ratusza.

Dalszy etap inwestycji to odcinek łączący ul. BoWiD z Władysława IV. Ten jest jednak wciąż na etapie "papierowym”. I ma być gotowy w listopadzie 2014. Wykonawcą jest firma Eurovia (ta sama, która remontuje odcinek na trasie Koszalin – Gorzebądź – Darłowo, a wynajęci podwykonawcy zarzucają jej zaległości w płatnościach – pisaliśmy o tym wczoraj). Wspomniany odcinek ma kosztować razem z projektem 40 milionów.

Całość nowej trasy od 4 Marca do Władysława IV wyniesie 11 km (będzie to m. in. 10 rond) i będzie kosztowała 100 milionów.

autor: Marzena Sutryk / gk24.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty