Bezpieczeństwo w koncepcie

(mp)
Udostępnij:
Volvo to jedna z firm o ogromnym wkładzie w dziedzinie bezpieczeństwa jazdy samochodem. Wkład ten obrazować będą cztery pojazdy koncepcyjne prezentowane na wystawie motoryzacyjnej w Genewie.

Fot. Volvo
Fot. Volvo

 

Model VESC (Volvo Experimental Safety Car) debiutował na genewskim salonie w 1972 r. Był jednym z pierwszych aut, w którym zastosowano poduszki powietrzne wynalezione w 1968 r. Miał także kontrolowane strefy zgniotu pochłaniające energię powstającą w czasie zderzenia.

Fot. Volvo
Fot. Volvo

 

W roku 1992 Volvo pokazało ECC (Environmental Concept Car), na którym wzorowany jest model S80. Był to pojazd z napędem hybrydowym, w którym współpracowały ze sobą silnik elektryczny i spalinowy zasilany gazem.

Fot. Volvo
Fot. Volvo

 

Model SCC (Safety Concept Car) z 2001 r. był rewolucyjny pod względem zapewnianej kierowcy widoczności. Przednie słupki zostały przeszklone dzięki czemu nie zasłaniają drogi. Wewnątrz auta umieszczono kamery obserwujące oczy kierowcy i przekazujące informacje do komputera, który dostosowuje

Fot. Volvo
Fot. Volvo

ustawienie fotela, kierownicy, pedałów i dźwigni zmiany biegów tak, aby pozycja prowadzącego ułatwiała mu obserwowanie drogi.

 

W tym roku europejską premierę będzie miał model 3CC. Autem może podróżować trzech pasażerów: dwóch z przodu i jeden z tyłu na centralnie umieszczonym siedzeniu. Nadwozie samochodu wykonano z włókna węglowego, dzięki czemu znacznie zredukowano masę pojazdu. Samochód napędzany jest silnikiem elektrycznym, który pozwala na rozwijanie prędkości maksymalnej 135 km/h. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10 sekund. Zasięg prototypowego Volvo wynosi 300 km. Część energii odzyskiwana jest w trakcie hamowania. 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie