Obecnie, podczas testów zderzeniowych wykorzystywane są manekiny, które wielkością odpowiadają dzieciom w wieku 18 miesięcy i 3 lat. Eksperci z Euro NCAP doszli jednak do wniosku, że zdecydowana większość pasażerów w tym wieku przewożona jest w specjalnych fotelikach ISOFIX, które posiadają własne pasy bezpieczeństwa. Z tego powodu, działanie seryjnych pasów, montowanych w drugim rzędzie foteli, nie jest sprawdzana. Ma się to jednak zmienić.
Stosowane dotychczas manekiny zostaną zastąpione modelami, które odpowiadają dzieciom w wieku 6 i 10 lat. Choć w dalszym ciągu będą się one znajdowały w specjalnych fotelikach, podczas testów zderzeniowych będzie można już sprawdzić działanie seryjnych pasów bezpieczeństwa.
- "Współczesne samochody posiadają bardzo nowoczesne systemy działania pasów bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera. Technologia ta nie jest jednak rozwijana w odniesieniu do pasów znajdujących się w kolejnych rzędach foteli. Dzięki nowej formule testów, będziemy mogli sprawdzić ich działanie oraz poziom bezpieczeństwa, jaki zapewniają pasażerom z tyłu" - powiedział Richard Schramm, dyrektor techniczny Euro NCAP.
Nowy system oceniania samochodów zostanie wprowadzony nie wcześniej, niż w 2015 roku.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?